Tylko „Podróże” zyskały wśród pism podróżniczych, „National Geographic” liderem
W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych utrzymał się „National Geographic”, który zanotował jednak największy spadek. Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w kwietniu 2013 roku wyniosła 44 062 egz. i była o 23,28 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez G+J „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 21,34 proc. i uplasował się na poziomie 25 963 egz.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie sprzedał się on w liczbie 11 629 egz., po spadku 4,24 proc.
Z kolei jedyny wzrost zanotował plasujący się na czwartej pozycji magazyn „Podróże” (Murator). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 2,65 proc. i wyniosła 10 083 egz.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | |
2013 | 2012 | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
National Geographic Edycja Polska | 44 062 | 57 432 |
NG Traveler | 25 963 | 33 005 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 11 629 | 12 144 |
Podróże | 10 083 | 9 823 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 26,10 proc.) pochwalić się mogły „Podróże”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił „National Geographic Polska” - było to 14,75 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |
kwiecień | marzec | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
National Geographic Edycja Polska | 44 062 | 51 684 |
NG Traveler | 25 963 | 28 674 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 11 629 | 11 286 |
Podróże | 10 083 | 7 996 |
Dołącz do dyskusji: Tylko „Podróże” zyskały wśród pism podróżniczych, „National Geographic” liderem