Tylko „Podróże” ze wzrostem sprzedaży. „NG Traveler” najbardziej w dół
W maju br. dwa z trzech tytułów w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „NG Traveler”. Zyskały tylko „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic Polska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w maju 2016 roku wyniosła 32 273 egz. Była ona o 0,86 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 22 317 egz., po spadku o 3,69 proc. - największym w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 16,39 proc. i uplasował się na poziomie 9 563 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
maj | Dynamika | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 42 700 | 32 509 | 32 273 | 47 066 | 32 949 | 32 553 | -0,86% |
NG Traveler | 32 700 | 22 317 | 22 317 | 33 000 | 23 172 | 23 172 | -3,69% |
Podróże | 23 000 | 10 763 | 9 563 | 22 500 | 9 503 | 8 216 | 16,39% |
W maju 2016 roku w porównaniu do marca 2016 roku dwa z trzech tytułów odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Podróże” - było to 8,06 proc.
Jedyny wzrost, wynoszący 7,15 proc., odnotował „National Geographic Polska”.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | maj | kwiecień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 42 700 | 32 509 | 32 273 | 42 000 | 30 259 | 30 119 | 7,15% |
NG Traveler | 32 700 | 22 317 | 22 317 | 30 400 | 22 330 | 22 330 | -0,06% |
Podróże | 23 000 | 10 763 | 9 563 | 22 000 | 11 715 | 10 401 | -8,06% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Podróże” ze wzrostem sprzedaży. „NG Traveler” najbardziej w dół