Tylko „Gazeta Gryfińska” ze wzrostem w I półroczu, „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w pierwszym półroczu br. był „Tygodnik Zamojski”. Prawie wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a zdecydowanie najwięcej stracił „Tygodnik Człuchowski”. Zyskała tylko „Gazeta Gryfińska”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 19 908 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2016 roku o 5,80 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,41 proc. do poziomu 15 086 egz.
Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 12 277 egz., po spadku o 5,62 proc.
Jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Gazeta Gryfińska” (Pro Media Kamil Miler), który zajął miejsce 17. Jego średni wynik zwiększył się o 1,36 proc. i w ostateczności wyniósł 2 092 egz.
Największy spadek średniej sprzedaży zanotował „Tygodnik Człuchowski” (Magraf) - było to 29,34 proc. do poziomu 1 741 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 16. na 19. - ostatnie.
W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem czerwca 2016 roku zmniejszył się o 5,36 proc. do poziomu 18 753 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (13 995 egz.; spadek o 9,29 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (11 348 egz., w dół o 5,84 proc.).
Jedynym wzrostem (o 6,56 proc. do 2 176 egz.) też pochwalić się mogła „Gazeta Gryfińska”. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Tygodnik Człuchowski” - było to 17,02 proc. do 1 941 egz.
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Gryfińska” ze wzrostem w I półroczu, „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany