Tylko 5 proc. amerykańskich gospodarstw domowych korzystających z internetu ma usługę płatnej telewizji zamiast streamingu
Zaledwie 5 proc. amerykańskich gospodarstw domowych posiada samą usługę płatnej telewizji, co zdaniem firmy Parks Associates świadczy o tym, że usługodawcy oferujący telewizję kablową w dalszym ciągu tracą abonentów na rzecz platform streamingowych.
Analityk Parks Associates wyjaśnia również, że średni roczny wskaźnik rezygnacji z usług platform streamingowych wynosi 50 proc., co wskazuje, że wiele z nich też ma trudności z utrzymaniem klientów.
„65 proc. gospodarstw domowych korzystających z internetu posiada Smart TV” – powiedział Eric Sorensen, dyrektor ds. platform streamingowych w firmie Parks Associates. „Konkurencja o uwagę widza jest ogromna, a ciągłe wdrażanie standardu ATSC 3.0 zapewnia widzom jeszcze więcej opcji, dlatego w 2024 r. będziemy świadkami zwiększonej konsolidacji, fuzji i przejęć, ponieważ wszyscy dostawcy będą musieli znaleźć sposoby na wprowadzanie innowacji, kładąc większy nacisk na rentowność”.
W Stanach Zjednoczonych firmy telekomunikacyjne poszukują nowych sposobów prezentowania swoich produktów klientom preferującym usługi streamingowe.
„Podejście hiperlokalne wyraźnie cieszy się zainteresowaniem konsumentów” – stwierdził Sorensen. „Wraz ze wzrostem liczby modeli biznesowych AVOD konsumenci prawdopodobnie wyłączą te usługi, które będą się powtarzać, nie oferując nowych treści i nie będą dla nich istotne. Nawet producenci dostrzegają potrzebę personalizacji – na przykład firma LG zaprezentuje na targach CES 2024 inteligentne monitory MyView, które firma zaprojektowała z myślą o zapewnianiu użytkownikowi spersonalizowanych doświadczeń” – wyjaśnił.
Dołącz do dyskusji: Tylko 5 proc. amerykańskich gospodarstw domowych korzystających z internetu ma usługę płatnej telewizji zamiast streamingu