Tygodniki TV staniały, ale ich sprzedaż dalej spada
We wrześniu br., tak jak miesiąc wcześniej, wszystkie tygodniki z programem TV zanotowały spadki sprzedaży względem ub.r., mimo iż tytuły Bauera obniżyły w tamtym miesiącu swoje ceny. Wzrost odnotowały jedynie dwa z trzech dwutygodników.
Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika we wrześniu br. wyniosło 1 062 265 egz., czyli o 5,9 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. We wrześniu br. “Tele Tydzień” został odświeżony, a pod koniec miesiąca obniżył cenę z 1,90 zł do 1,50 zł (rok wcześniej kosztował 1,90 zł).
Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 454 595 egz. (spadek o 6,8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 228 802 egz., notując spadek o 20 proc. Oba te magazyny również staniały w drugiej połowie września br. - “To & Owo” z 1,90 zł do 1,50 zł , a “Kurier TV” - z 1,10 zł do 1 zł.
Najwięcej stracił ostatni w rankingu tygodnik “Teleprogramy” (Teleprogram), którego wynik sprzedażowy we wrześniu br. zmalał względem września ub.r. o 23 proc. do 41 284 egz. Tytuł ten pozostał w niezmienionej cenie.
ZKDP | wrzesień | |
Tygodniki | 2010 | 2009 |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tele Tydzień | 1 062 265 | 1 128 377 |
To & Owo | 454 595 | 487 642 |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 228 802 | 285 973 |
Tele Max | 217 763 | 282 023 |
Super TV | 213 878 | 275 385 |
Program TV | 131 774 | 155 816 |
Imperium TV | 111 286 | 138 285 |
Teleprogramy | 41 284 | 53 597 |
Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w dziewiątym miesiącu br. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 369 742 egz., czyli o 76 proc. więcej niż we wrześniu ub.r., gdy został przekształcony z tygodnika w dwutygodnik (dane do porównania dotyczą wyłącznie dwutygodnika – jednego numeru we wrześniu 2009). “Tele Świat” kosztował wtedy 1,50 zł, zaś we wrześniu br. staniał z 1,80 zł do 1,40 zł.
Pozycję wicelidera zajął dwutygodnik “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 195 085 egz., czyli o 14,6 proc. niższym niż rok wcześniej, gdy magazyn ten zadebiutował na rynku. We wrześniu ub.r. miał tylko jeden numer, który kosztował 1,50 zł (pod koniec września br. tytuł ten staniał z 1,50 zł do 1,30 zł).
Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”, którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 74 184 egz. We wrześniu 2009 roku tytuł ten ukazywał się co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił wtedy 50 533 egz. (wzrost o 46,8 proc.).
ZKDP | wrzesień | |
Dwutygodniki | 2010 | 2009 |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tele Świat | 369 742 | 210 121 |
TV14 | 195 085 | 228 529 |
Ekran TV | 74 184 | 50 533 |
* - dane dotyczą tygodnika
Dołącz do dyskusji: Tygodniki TV staniały, ale ich sprzedaż dalej spada