Tygodniki telewizyjne w 2012: „Tele Tydzień” liderem, tylko „Program TV” ze wzrostem
W 2012 roku prawie wszystkie tygodniki z programem telewizyjnym zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Kurier TV”. Zyskał jedynie „Program TV”, a zdecydowanym liderem zestawienia pozostał „Tele Tydzień”.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku uplasowała się na poziomie 984 323 egz., co oznacza spadek względem 2011 roku o 3,51 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, który zanotował spadek o 5,39 proc., sprzedając się średnio w liczbie 408 145 egz.
Z czwartego na trzecie miejsce awansował „Tele Max” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem jednak zmalała w analizowanym okresie o 9,14 proc. do 187 144 egz.
Najbardziej w zestawieniu, bowiem o 12,07 proc. zmniejszył się wynik również wydawanego przez Wydawnictwo Bauer pisma „Kurier TV”. Średnia sprzedaż tego tygodnika w 2012 roku wyniosła 183 072 egz. Pismo to tym samym spadło w rankingu z pozycji trzeciej na czwartą.
Z kolei jedyny wzrost średniej sprzedaż ogółem zanotował znajdujący się na miejscu przedostatnim magazyn „Program TV” (Press-Media). Jego wynik w analizowanym miesiącu poszedł do góry o 2,28 proc. do 118 412 egz.
Wirtualnemedia.pl | rok | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tele Tydzień | 984323 | 1020108 |
To & Owo | 408145 | 431403 |
Tele Max | 187144 | 205963 |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 183072 | 208197 |
Super TV | 171043 | 192441 |
Program TV | 118412 | 115775 |
Teleprogramy | 36464 | 37105 |
W grudniu 2012 roku także pozycję lidera zajął „Tele Tydzień” (spadek sprzedaży względem grudnia 2011 roku o 6,32 proc. do poziomu 1 050 177 egz.), a drugie miejsce należało do „To & Owo” (421 554 egz.; w dół o 6,74 proc.). Na ostatnim miejscu podium znalazł się tutaj już jednak „Kurier TV” (186 331 egz.; - o 6,40 proc.).
Także i w tym okresie jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 3,11 proc.) pochwalić się mógł „Program TV”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Tele Max” - było to 10,39 proc.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tele Tydzień | 1050177 | 1121017 |
To & Owo | 421554 | 452035 |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 186331 | 199070 |
Tele Max | 183685 | 204976 |
Super TV | 169636 | 187178 |
Program TV | 131666 | 127697 |
Teleprogramy | 37901 | 40647 |
Tygodnik "Kropka TV" (P&P) nie został zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Dołącz do dyskusji: Tygodniki telewizyjne w 2012: „Tele Tydzień” liderem, tylko „Program TV” ze wzrostem
Teraz wystarczy jeszcze przypomnieć średnie sprzedaże "sprzed ery Adasia": TT - 2 mln, T&O 700 tys., TŚ 500 tys., Kurier - 400 tys., Max - 350 tys, Superak 350-400 tys.
I wszystko jasne.