SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tydzień w reklamie tv: dużo więcej na żywność, Polsat i TVN mocno w górę

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano ponad 335 mln zł. Mocno wzrosły wydatki na reklamy żywności oraz wpływy reklamowe Polsatu i TVN.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że w zeszłym tygodniu na reklamy w telewizji cennikowo przeznaczono aż o 72 mln zł więcej niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). Tak duży wzrost wiąże się ze startem wiosennych ramówek w poszczególnych kanałach.

Na reklamy żywności wydano o 18 mln zł więcej niż tydzień wcześniej. Za to wydatki na marketing telewizyjny produktów zdrowotnych i leków spadły w skali tygodnia o 8 mln zł, co wynika oczywiście z końca sezonu zimowego.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (27 lutego - 4 marca 2012)
sektorcennikowe wydatkiudział proc.
ŻYWNOŚĆ74 328 036,45 zł22,08
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI51 915 056,10 zł15,42
FINANSE41 764 141,50 zł12,41
TELEKOMUNIKACJA36 034 893,70 zł10,7
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA32 997 982,80 zł9,8
SPRZEDAŻ21 765 923,50 zł6,47
ROZRYWKA KULTURA21 573 847,10 zł6,41
MOTORYZACJA TRANSPORT15 431 165,00 zł4,58
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI11 332 104,00 zł3,37
PRODUKTY DLA DZIECI7 302 365,50 zł2,17
USŁUGI6 132 318,70 zł1,82
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA6 032 268,10 zł1,79
ODZIEŻ OBUWIE4 368 367,30 zł1,3
MARKETING3 483 461,20 zł1,03
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT1 547 143,30 zł0,46
INNE311 742,00 zł0,09
ROLNICTWO OGRODNICTWO269 520,00 zł0,08
BUDOWNICTWO35 930,00 zł0,01
PRZEMYSŁ4 900,00 zł0
RAZEM336 631 166,25 zł


W skali tygodnia mocno wzrosły wpływy reklamowe Polsatu i TVN - odpowiednio o prawie 20 mln zł (czyli ponad 40 proc.) i prawie 22 mln zł (czyli ok. 55 proc.). TVP 1 zarobiła z reklam 7,5 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, a TVP 2 - o 2,5 mln zł więcej. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (27 lutego - 4 marca 2012)
stacjacennikowe wpływyudział proc.
Polsat63 879 455,00 zł18,98
TVN60 570 040,00 zł17,99
TVP133 085 355,00 zł9,83
TVP220 433 485,00 zł6,07
AXN8 482 860,00 zł2,52
Discovery7 070 070,00 zł2,10
TV46 345 907,50 zł1,89
VIVA Polska6 263 870,00 zł1,86
TVN245 618 351,00 zł1,67
TLC5 094 215,00 zł1,51
Polo TV4 720 660,00 zł1,40
National Geographic4 705 400,00 zł1,40
Comedy Central4 641 105,00 zł1,38
TV PULS4 393 060,00 zł1,31
TVN74 374 045,00 zł1,30
Disney Channel4 108 845,00 zł1,22
Polsat23 590 842,50 zł1,07
Discovery Science3 415 790,00 zł1,01
Discovery World3 245 235,00 zł0,96
Eska TV3 035 115,00 zł0,90


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: dużo więcej na żywność, Polsat i TVN mocno w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl