„Twoja twarz brzmi znajomo” straciła 420 tys. widzów. 23,18 mln zł z reklam
Piątą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało o 420 tys. widzów mniej niż trzecią serię widowiska emitowaną wiosną ub.r. Program nadal dał jednak Polsatowi pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 23,18 mln zł.
Polsat piąty sezon „Twoja twarz brzmi znajomo” pokazywał w soboty około godz. 22.00 (pierwszy odcinek zaczął się o 21.30), w okresie od 12 marca do 14 maja br. Średnia oglądalność wszystkich dziesięciu odcinków programu wyniosła 2,06 mln widzów, co przełożyło się na 19,71 proc. udziału w grupie 4+ i 17,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek widowiska z 16 kwietnia br. Wówczas show obejrzało 2,44 mln widzów. Finał programu, z widownią na poziomie 2,33 mln osób, zajął miejsce trzecie (warto dodać, że konkurował on z finałem Eurowizji 2016, który w TVP1 i TVP Polonia śledziło średnio 5,09 mln widzów).
Oglądalność trzech topowych odcinków show „Twoja twarz brzmi znajomo”
Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |||
16-04-2016 | 22:00:07 | 23:58:11 | 2 443 597 | 23,10% |
12-03-2016 | 21:40:58 | 23:43:11 | 2 370 186 | 19,62% |
07-05-2016 | 22:11:02 | 00:08:32 | 2 330 224 | 23,58% |
Dla porównania, emitowana wiosną ub.r. trzecia seria „Twoja twarz brzmi znajomo” po trzech odcinkach gromadziła 2,48 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 22,24 proc. i 19,75 proc. Oznacza to, że show straciło 420 tys. oglądających.
Z kolei czwartą edycję, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło 2,25 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 21,30 proc. i 18,13 proc.
W paśmie, gdy Polsat nadawał program „Twoja twarz brzmi znajomo”, stacja nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja należała do TVP1, emitującej w tym czasie gł. filmy fabularne (pokazany został wspomniany już wyżej finał Eurowizji 2016), co dało jej 13,69 proc. udziału. Na podium uplasował się jeszcze TVN (filmy; 8,79 proc.), a poza nim znalazła się TVP2 (również pasmo filmowe; 4,58 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Widownia programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat - Twoja twarz brzmi znajomo 5 | 2 064 075 | 19,71% | 833 034 | 17,84% |
TVP1 | 1 434 169 | 13,69% | 666 957 | 14,29% |
TVN | 920 730 | 8,79% | 503 220 | 10,78% |
TVP2 | 479 378 | 4,58% | 221 626 | 4,75% |
Cennikowe wpływy reklamowe z dziesięciu odcinków show wyniosły 23,18 mln zł. Dla porównania, trzecia seria z reklam przyniosła 23,4 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Piątą edycję programu wygrała Aleksandra Szwed. Wygraną - 100 tys. zł - zdecydował się przeznaczyć dla Fundacji „Dom w Łodzi”. Producentem show jest firma Endemol Shine Polska.
Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji muzycznego show, jednak już wiadomo, że stacja jesienią br. pokaże szóstą serię kulinarnego programu „Hell’s Kitchen”. Telewizja Polsat zdecydowała również o kontynuacji „Tańca z Gwiazdami” - szóstą edycję tego show zobaczymy jesienią br.
W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Twoja twarz brzmi znajomo” straciła 420 tys. widzów. 23,18 mln zł z reklam