„Twój Styl”, „Viva” i „Party” o jedną trzecią więcej z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP 10)
Od stycznia do listopada br. wpływy reklamowe magazynów wzrosły w skali roku o 19,2 proc., czyli trzy razy więcej niż cały polski rynek reklamowy w tym czasie. Największy wzrost przychodów zanotowały „Twój Styl”, „Viva” i „Party”. „Newsweek Polska” jako jedyny z czołówki zarobił mniej.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do listopada br. reklamy w magazynach cennikowo warte były blisko 3,3 mld zł (dane bez rabatów i autopromocji). Było to 19,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Wzrost wpływów z reklam w magazynach był trzykrotnie wyższy niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach tradycyjnych, który wyniósł w skali roku 6,3 proc.
Reklamodawcy najwięcej zainwestowali w promocję na łamach „Twojego Stylu” - 211,7 mln zł. Tytuł ten zanotował w omawianym okresie największy wzrost przychodów reklamowych - dynamika wyniosła 34,8 proc. Niewiele mniejszy wzrost przychodów z reklam notuje dwutygodnik „Viva” - ten tytuł zwiększył przychody z reklam o 31,6 proc., do 159,1 mln zł.
Trzecią pozycję na reklamowym podium magazynów utrzymuje „Tele Tydzień” z wpływami w wysokości 130,3 mln zł (większymi w skali roku o 8,2 proc.). Ten tygodnik wciąż utrzymuje pozycję lidera wśród tygodników telewizyjnych - w październiku br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 771,2 tys. egz.
„Wprost” zarobił w omawianym okresie 16,6 proc. więcej zwiększając przychody do 120 mln zł, a „Party” - o 29,1 proc. , do 94,2 mln zł. Na reklamę w „Show” marketerzy w tym roku wydali 68,9 mln zł (wzrost o 17,5 proc.), a w „Claudii” - 68,2 mln zł (wzrost o 10,7 proc.).
Do czołówki najwięcej zarabiających na reklamach magazynów trafiły w tym roku „Przyjaciółka” i „Kropka TV”. Poza nią znalazły się natomiast „Polityka” i „Flesz”.
Jedynym tytułem w zestawieniu dziesięciu z najwyższymi wpływami z reklam, który w omawianym okresie zanotował spadek, jest „Newsweek Polska”. Reklamy w tygodniku wyceniono w tym roku na 110,4 mln zł, czyli 4,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2014 | I-XI 2015 | zmiana proc. |
Twój Styl | 157 005 242 zł | 211 671 529 zł | 34,8 |
Viva | 120 890 406 zł | 159 106 671 zł | 31,6 |
Tele Tydzień | 120 487 220 zł | 130 321 371 zł | 8,2 |
Wprost | 102 893 197 zł | 119 961 694 zł | 16,6 |
Newsweek Polska | 115 427 288 zł | 110 384 732 zł | -4,4 |
Party | 72 948 271 zł | 94 185 398 zł | 29,1 |
Przyjaciółka | b.d. | 73 278 218 zł | b.d. |
Kropka TV | b.d. | 71 297 069 zł | b.d. |
Show | 58 644 300 zł | 68 896 916 zł | 17,5 |
Claudia | 61 604 777 zł | 68 204 250 zł | 10,7 |
razem | 2 764 552 081 zł | 3 294 119 247 zł | 19,2 |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Viva” i „Party” o jedną trzecią więcej z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP 10)
Spór o Trybunał Konstytucyjny w Polsce - Max Kolonko Mówi Jak Jest