„Twój Styl” najchętniej czytanym magazynem w Polsce
W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2012 roku do grudnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,85 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,50 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,59 proc., która zanotowała spadek o 0,89 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,93 proc. pytanych (spadek o 0,94 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,37 proc., czyli o 1,61 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,78 proc. osób, czyli o 2 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | sierpień 2012 – styczeń 2013 | sierpień 2011 – styczeń 2012 |
Miesięczniki PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 10,85% | 12,50% |
Claudia | 8,59% | 9,48% |
Cztery Kąty | 7,93% | 8,87% |
Focus | 7,37% | 8,98% |
Murator | 7,07% | 7,47% |
Poradnik Domowy | 6,95% | 8,00% |
Kobieta i Życie | 6,61% | 7,46% |
Dobre Rady | 6,10% | 6,58% |
Przyślij Przepis! | 5,78% | 3,78% |
Przepisy Czytelników | 5,52% | 5,32% |
Olivia | 5,37% | 7,09% |
Świat Kobiety | 5,32% | 6,31% |
Komputer Świat | 5,32% | - |
Mój Piękny Ogród | 5,05% | 6,06% |
National Geographic | 4,86% | 5,74% |
Avanti | 4,68% | 5,50% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 4,43% | 4,94% |
Świat Wiedzy | 4,26% | 3,62% |
Działkowiec | 3,78% | 5,06% |
Pani | 3,71% | 4,06% |
Glamour | 3,71% | 4,54% |
Mamo To Ja | 3,48% | 4,27% |
Świat Zdrowia | 3,19% | - |
CKM | 3,02% | 3,24% |
CD Action | 2,90% | 3,38% |
Joy | 2,78% | 3,29% |
Cosmopolitan | 2,61% | 3,27% |
Dom & Wnętrze | 2,51% | 2,96% |
Moje Mieszkanie | 2,48% | 3,23% |
Zwierciadło | 2,46% | 2,61% |
PC Format | 2,35% | 2,99% |
Elle | 2,21% | 2,51% |
Focus Historia | 2,14% | 1,95% |
Moje Gotowanie | 2,13% | 2,84% |
Auto Motor i Sport | 2,04% | 2,40% |
Playboy | 2,04% | 2,39% |
Moda na Zdrowie | 2,03% | 2,12% |
Uroda | 1,82% | 2,33% |
Dobre Wnętrze | 1,78% | 1,83% |
Auto Świat Poradnik | 1,78% | 1,70% |
TopGear | 1,75% | 1,85% |
Men's Health | 1,73% | 1,90% |
M jak mieszkanie | 1,73% | 2,67% |
Dziecko | 1,72% | 1,90% |
Zdrowie | 1,72% | 2,35% |
Świat Motocykli | 1,72% | 1,99% |
PC World | 1,71% | - |
Charaktery | 1,67% | 1,73% |
Ładny Dom | 1,67% | 1,88% |
Twoje Dziecko | 1,65% | 1,93% |
Logo | 1,65% | 1,95% |
Przepis na Zdrowie | 1,58% | - |
National. Geographic. Traveler | 1,58% | 1,61% |
Kuchnia | 1,50% | 2,00% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,38% | 1,77% |
Chip | 1,35% | 1,51% |
Magazyn Futbol | 1,32% | 1,65% |
Wróżka | 1,30% | 1,56% |
Na ścieżkach życia | 1,30% | 1,12% |
Burda | 1,19% | 1,49% |
Przepis na Ogród | 1,18% | 1,35% |
Twój Maluszek | 1,16% | 1,69% |
Forbes | 1,15% | 1,38% |
Bravo Girl | 1,13% | 1,57% |
Film | 1,12% | 1,62% |
Majster | 1,07% | 1,11% |
M jak Mama | 1,06% | 1,33% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,04% | - |
InStyle | 1,03% | 1,25% |
Vita | 0,99% | 1,35% |
21. wiek | 0,94% | 0,98% |
Zbuduj Dom | 0,91% | 1,04% |
Reader's Digest | 0,81% | 1,08% |
Twist | 0,81% | 1,21% |
Podróże | 0,72% | 0,66% |
Weranda | 0,69% | 0,78% |
Shape | 0,67% | 0,77% |
Sukces | 0,60% | 0,66% |
Hot Moda & Shopping | 0,59% | 0,77% |
Architektura-Murator | 0,54% | 0,49% |
Voyage | 0,53% | 0,80% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,49% | |
Żagle | 0,48% | 0,41% |
Fun Club | 0,43% | 0,62% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,05 proc. pytanych, czyli o 0,69 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | sierpień 2012 – styczeń 2013 | sierpień 2011 – styczeń 2012 |
Dwumiesięczniki PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,05% | 2,74% |
Komputer Świat Gry | 1,47% | 1,73% |
Auto Świat 4x4 | 1,35% | 2,07% |
Sól i Pieprz | 0,83% | |
Elle Decoration | 0,54% | 0,64% |
Weranda Country | 0,38% | 0,29% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,17% | 0,20% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS -
Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W styczniu 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „Sens”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”. Liczebność próby dla tych magazynów wyniosła 20 029.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym magazynem w Polsce