SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Twój Styl” liderem, w czołówce rośnie tylko “Focus”

Prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały w II półroczu ub.r. spadki czytelnictwa. W pierwszej dziesiątce zestawienia wzrostem pochwalić się może tylko “Focus”. Liderem pozostaje niezmiennie Twój Styl”, a w czołówce królują poradniki.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lipca do grudnia 2010 roku wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,55 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,94 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,55 proc., która zanotowała spadek o 2,01 pkt. proc.

Na podium uplasował się jeszcze popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska), która jest czytany przez 9,13 proc. pytanych (wzrost o 0,11 pkt. proc.). Jest on jedynym magazynem, który zanotował wzrost w pierwszej dziesiątce.

Czwarte miejsce zajmują wnętrzarskie “Cztery Kąty” (Agora) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 8,91 proc., czyli o 0,51 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy”, czytany przez 7,97 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.

Wirtualnemedia.pl lipiec - grudzień
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 12,55% 12,94%
Claudia 9,55% 11,56%
Focus 9,13% 9,02%
Cztery Kąty 8,91% 9,42%
Poradnik Domowy 7,97% 8,91%
Murator 7,66% 7,88%
Kobieta i Życie 7,60% 7,98%
Olivia 7,22% 7,28%
Dobre Rady 6,56% 7,03%
Świat Kobiety 6,37% 7,25%
Mój Piękny Ogród 6,35% 6,46%
National Geographic 5,89% 6,10%
Avanti 5,45% 5,85%
Przepisy Czytelników 5,20% -
Działkowiec 5,13% 5,11%
Auto Moto 5,03% 5,21%
Glamour 4,57% 4,48%
Mamo To Ja 4,31% 4,41%
Pani 3,94% 4,20%
Przyślij Przepis! 3,86% 3,84%
Świat Wiedzy 3,46% -
CKM 3,41% 4,35%
Cosmopolitan 3,37% 3,47%
CD Action 3,36% 3,42%
Joy 3,26% 3,64%
Moje Mieszkanie 3,26% 3,51%
PC Format 2,86% 3,34%
Moje Gotowanie 2,84% 2,96%
Dom & Wnętrze 2,81% 3,38%
M jak mieszkanie 2,62% 3,27%
Elle 2,58% 2,62%
Playboy 2,54% 2,98%
Zwierciadło 2,52% 2,71%
Zdrowie 2,51% 2,86%
Auto Motor i Sport 2,40% 2,74%
Naj Magazyn 2,39% -
Samo Zdrowie 2,39% 3,29%
Uroda 2,39% 2,65%
Moda na Zdrowie 2,26% 2,63%
Twoje Dziecko 2,07% 2,28%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,04% -
Kuchnia 1,99% 2,05%
Logo 1,99% 2,36%
Focus Historia 1,98% 1,71%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 1,98% 2,38%
Kwietnik 1,97% 2,09%
Świat Motocykli 1,97% 1,73%
Dziecko 1,94% 2,13%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,90% 2,03%
TopGear 1,89% 1,64%
Ładny Dom 1,86% 4,25%
Dobre Wnętrze 1,83% 2,30%
Men's Health 1,83% 1,53%
Auto Świat Poradnik 1,80% 1,94%
Charaktery 1,79% 1,66%
Twój Maluszek 1,76% 1,73%
Film 1,73% -
Dziewczyna 1,73% 2,17%
National. Geographic. Traveler 1,68% 1,51%
Magazyn Futbol 1,67% 1,73%
Bravo Girl 1,60% -
Popcorn 1,58% 1,89%
Wróżka 1,53% 1,60%
Chip 1,46% 1,90%
Forbes 1,46% 1,41%
Burda 1,42% 1,64%
Vita 1,42% 1,75%
Przepis na Ogród 1,40% 0,94%
M jak Mama 1,38% 1,19%
InStyle 1,33% 1,13%
Twist 1,21% 1,35%
Majster 1,20% 1,53%
Na ścieżkach życia 1,13% 1,22%
Reader's Digest 1,10% 1,34%
Zbuduj Dom 1,05% 1,28%
Sól i Pieprz 0,93% 0,89%
21. wiek 0,91% 0,94%
Voyage 0,86% 0,81%
Hot Moda & Shopping 0,82% 0,66%
Shape 0,81% 0,92%
Weranda 0,76% 0,70%
Podróże 0,76% 0,79%
Sukces 0,70% 0,88%
Fun Club 0,63% 0,55%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,52% 0,46%
Architektura-Murator 0,47% 0,52%
Żagle 0,44% 0,46%
Cars Magazyn o Samochodach 0,43% -
Play 0,26% -


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”. 
W analizowanym okresie sięgało po niego 2,66 proc. pytanych, czyli o 0,89 pkt. proc. mniej niż w II półroczu 2010 roku. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,45 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem. 

Wirtualnemedia.pl Lipiec - grudzień
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,66% 3,55%
Mój Piękny Dom 2,45% -
Auto Świat 4x4 2,04% 2,09%
Komputer Świat Gry 1,80% 2,13%
Rodzice 1,31% 1,83%
Komputer Świat Ekspert 1,29% 1,89%
Elle Decoration 0,62% 0,70%
Play 0,57% -
Style i Charaktery 0,50% 0,56%
Weranda Country 0,30% 0,34%
Polska Wita 0,20% 0,23%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Twój Styl” liderem, w czołówce rośnie tylko “Focus”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fiku miku
Stara, zabawna zasada - spada sprzedaż a czytelnictwo rośnie. Do tego trzeba tęgiego rozumu, żeby pojąć, jak to działa.
0 0
odpowiedź
User
Kolega
To działa prosto, nie chodzi o czytelnictwo, tylko kojarzenie tytułu.
Twój Styl nobilituje, jak się go czyta, więc kobiety go wymieniają i jest też bardzo długo na rynku,
Claudia najdłużej na rynku, to też znany tytuł, bo sprzedaż ma na końcu tabeli.
0 0
odpowiedź