„Twój Styl” i „Avanti” tracą czytelników, „Cosmopolitan” i „Elle” ich zyskują
W lipcu 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Cosmopolitan”, a na przeciwnym biegunie znalazł się magazyn „Shape”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2014 roku wyniosła 203 300 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do lipca 2013 roku pismo to zanotowało spadek o 5,57 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z ósmej na drugą lokatę awansował magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 87 099 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 20,73 proc.
Trzecia pozycja należała do miesięcznika „Joy” (Marquard Media Polska), który rok wcześniej był czwarty. Jego wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 11,33 proc. i wyniósł 82 194 egz.
Na siódmym miejscu uplasował się miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego br. był dwumiesięcznikiem. Sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu br. wyniosła 77 480 egz.
Natomiast najwięcej - 58,56 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 21 047 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca dziesiątego na trzynaste - ostatnie.
Sprzedaż ogółem ostatniego, podwójnego wydania magazynu „Uroda” (Edipresse Polska) wyniosła 27 812 egz., po spadku o 34,1 proc. Tytuł od listopada br. będzie kwartalnikiem wydawanym pod marką „Flesz Uroda” (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl | lipiec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 294 930 | 204 618 | 203 300 | 299 945 | 215 547 | 215 286 |
Cosmopolitan | 160 000 | 87 099 | 87 099 | 150 000 | 72 143 | 72 143 |
Joy | 160 000 | 82 194 | 82 194 | 150 000 | 92 695 | 92 695 |
Pani | 139 933 | 80 458 | 80 308 | 149 990 | 92 457 | 92 029 |
Avanti | 137 000 | 79 624 | 79 253 | 170 000 | 98 364 | 98 308 |
Zwierciadło | 149 760 | 78 478 | 78 478 | 142000 | 79905 | 79905 |
Wysokie Obcasy Extra | 135 731 | 83 382 | 77 480 | - | - | - |
Glamour | 145 000 | 65 361 | 65 361 | 180 366 | 95 381 | 95 381 |
Elle | 104 000 | 60 541 | 58 541 | 115 000 | 57 441 | 55 291 |
Hot Moda | 130 000 | 53 920 | 53 880 | 145 000 | 75 494 | 75 444 |
Harpers Bazaar | 70 000 | 38 384 | 38 384 | 90 000 | 43 477 | 43 477 |
Uroda | 66 000 | 27 812 | 27 812 | 83 020 | 48 200 | 42 200 |
Shape | 38 000 | 21 047 | 21 047 | 59 948 | 50 791 | 50 791 |
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 48,32 proc.) pochwalić się mógł „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska). Również i tutaj najwięcej stracił „Shape” - było to 49,08 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | lipiec | czerwiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 294 930 | 204 618 | 203 300 | 299 981 | 204 179 | 202 837 |
Cosmopolitan | 160 000 | 87 099 | 87 099 | 160 000 | 88 245 | 88 245 |
Joy | 160 000 | 82 194 | 82 194 | 160 000 | 87 749 | 77 749 |
Pani | 139 933 | 80 458 | 80 308 | 139 975 | 77 559 | 77 409 |
Avanti | 137 000 | 79 624 | 79 253 | 199 690 | 109 696 | 109 330 |
Zwierciadło | 149 760 | 78 478 | 78 478 | 133500 | 72947 | 72947 |
Wysokie Obcasy Extra | 135 731 | 83 382 | 77 480 | 130 324 | 85 834 | 79 392 |
Glamour | 145 000 | 65 361 | 65 361 | 130 000 | 60 513 | 60 513 |
Elle | 104 000 | 60 541 | 58 541 | 101 250 | 56 300 | 54 300 |
Hot Moda | 130 000 | 53 920 | 53 880 | 130 000 | 56 478 | 56 478 |
Harpers Bazaar | 70 000 | 38 384 | 38 384 | 58 950 | 25 880 | 25 880 |
Uroda | 66 000 | 27 812 | 27 812 | 74 000 | 30 242 | 30 242 |
Shape | 38 000 | 21 047 | 21 047 | 65 000 | 42 336 | 41 336 |
*- Dane dotyczące wydań łączonych lipiec-sierpień 2014
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Avanti” tracą czytelników, „Cosmopolitan” i „Elle” ich zyskują