„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki
W okresie od grudnia ub.r. do maja br. prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Z kolei wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,47 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,22 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,06 proc., która zanotowała spadek o 0,33 pkt. proc.
Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,48 proc. pytanych (spadek o 1,15 pkt. proc.).
Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,41 proc., czyli o 1,12 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji ósmej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 6,13 proc. osób, czyli o 1,76 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | grudzień 2012 - maj 2013 | grudzień 2011 - maj 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,47% | 12,22% |
Claudia | 9,06% | 9,39% |
Cztery Kąty | 7,48% | 8,63% |
Focus | 7,41% | 8,53% |
Murator | 7,20% | 7,73% |
Poradnik Domowy | 6,92% | 7,76% |
Kobieta i Życie | 6,51% | 7,00% |
Przyślij Przepis! | 6,13% | 4,37% |
Dobre Rady | 5,88% | 6,05% |
Świat Kobiety | 5,87% | 5,78% |
Mój Piękny Ogród | 5,65% | 5,57% |
Komputer Świat | 5,63% | 5,84% |
Olivia | 5,48% | 5,96% |
Przepisy Czytelników | 5,43% | 5,84% |
National Geographic | 5,00% | 5,49% |
Avanti | 4,96% | 5,47% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 4,84% | 4,89% |
Świat Wiedzy | 4,54% | 4,12% |
Glamour | 4,08% | 4,51% |
Świat Zdrowia | 3,97% | - |
Pani | 3,82% | 3,83% |
Mamo To Ja | 3,59% | 4,34% |
Działkowiec | 3,35% | 4,96% |
CD Action | 2,98% | 3,37% |
CKM | 2,85% | 3,14% |
Cosmopolitan | 2,65% | 3,02% |
Dom & Wnętrze | 2,63% | 2,85% |
Joy | 2,56% | 3,26% |
Elle | 2,55% | 2,18% |
Moje Mieszkanie | 2,45% | 2,98% |
Auto Motor i Sport | 2,40% | 2,44% |
Zwierciadło | 2,33% | 2,51% |
PC Format | 2,27% | 2,73% |
Moje Gotowanie | 2,24% | 2,74% |
Playboy | 2,23% | 2,19% |
Focus Historia | 2,08% | 1,92% |
M jak mieszkanie | 1,99% | 2,34% |
TopGear | 1,94% | 1,82% |
Moda na Zdrowie | 1,93% | 1,92% |
Przepis na Zdrowie | 1,87% | - |
Logo | 1,83% | 1,89% |
Dobre Wnętrze | 1,81% | 1,88% |
Ładny Dom | 1,79% | 1,83% |
Świat Motocykli | 1,77% | 1,90% |
PC World | 1,76% | 1,85% |
Uroda | 1,73% | 2,09% |
Charaktery | 1,72% | 1,81% |
Dziecko | 1,71% | 1,94% |
Auto Świat Poradnik | 1,69% | 1,72% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,69% | 1,46% |
Men's Health | 1,67% | 1,88% |
Zdrowie | 1,65% | 1,92% |
Twoje Dziecko | 1,62% | 1,95% |
National. Geographic. Traveler | 1,60% | 1,60% |
Kuchnia | 1,40% | 1,65% |
Przepis na Ogród | 1,33% | 1,39% |
Na ścieżkach życia | 1,26% | 1,13% |
Wróżka | 1,25% | 1,41% |
Chip | 1,24% | 1,62% |
Twój Maluszek | 1,23% | 1,64% |
Forbes | 1,22% | 1,25% |
Magazyn Futbol | 1,16% | 1,66% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,16% | 0,85% |
Burda | 1,13% | 1,40% |
InStyle | 1,09% | 1,21% |
Bravo Girl | 1,03% | 1,34% |
M jak Mama | 1,02% | 1,19% |
Vita | 0,97% | 1,26% |
Film | 0,91% | 1,47% |
21. wiek | 0,90% | 0,98% |
Twist | 0,82% | 0,94% |
Majster | 0,77% | 1,20% |
Sukces | 0,77% | 0,69% |
Reader's Digest | 0,74% | 0,99% |
Podróże | 0,74% | 0,76% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,70% | - |
Zbuduj Dom | 0,67% | 0,95% |
Voyage | 0,64% | 0,76% |
Shape | 0,64% | 0,72% |
Hot Moda & Shopping | 0,61% | 0,69% |
Weranda | 0,58% | 0,88% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,57% | 0,46% |
Architektura-Murator | 0,46% | 0,47% |
Fun Club | 0,46% | 0,51% |
Żagle | 0,37% | 0,45% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,13 proc. pytanych, czyli o 0,44 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | grudzień 2012 - maj 2013 | grudzień 2011 - maj 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,13% | 2,57% |
Auto Świat 4x4 | 1,50% | 1,93% |
Komputer Świat Gry | 1,50% | 1,65% |
Sól i Pieprz | 0,84% | 1,43% |
Elle Decoration | 0,65% | 0,70% |
Weranda Country | 0,31% | 0,34% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,13% | 0,27% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków i w okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do maja 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia”, „Zbuduj Dom”, „Komputer Świat Gry” oraz „Witaj w Podróży”. Natomiast w grudniu 2012 roku nie był badany miesięcznik „Przyślij Przepis Wydanie Specjalne”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki