Twitter z autoodtwarzającymi się reklamami wideo
Serwis Twitter zapowiedział oficjalnie wprowadzenie u siebie reklam wideo z funkcją autoodtwarzania. Chce w ten sposób poprawić słabnące wyniki finansowe. - Pokazanie obrazka z przyciskiem „play” to za mało, by skłonić użytkowników do odtworzenia filmu - przekonuje Adam Bain, dyrektor Twittera ds. przychodów.
Reklamy wideo będą umieszczane w głównym oknie na kontach użytkowników, pomiędzy poszczególnymi tweetami. Ich odtwarzanie rozpocznie się automatycznie w momencie, gdy odbiorca przewinie zawartość okna trafiając na klip. Projekcja będzie jednak pozbawiona dźwięku, który pojawi się dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie na obraz.
- Z naszych doświadczeń i przeprowadzonych testów wynika, że nie wystarczy pokazanie ludziom obrazka z przyciskiem „play” po to, by odtworzyli oni konkretny klip - zdradza w komunikacie Adam Bain, dyrektor Twittera ds. przychodów.
Twitter już od pewnego czasu eksperymentuje z treściami wideo w swoim serwisie, umożliwiając między innymi udostępnianie tego typu materiałów bezpośrednio na platformie, bez udziału zewnętrznej aplikacji Vine (więcej na ten temat).
Jednym z najważniejszych motywów, dla których Twitter zdecydował się na wprowadzenie reklam wideo są kwestie finansowe. W ostatnim okresie platforma nie radzi sobie najlepiej, o czym mogą świadczyć wyniki spółki (zobacz szczegóły). Słabnące wskaźniki biznesowe były prawdopodobnie jedną z przyczyn niedawnego ustąpienia ze stanowiska dotychczasowego CEO Twittera, Dicka Costolo (więcej informacji tutaj).
Dołącz do dyskusji: Twitter z autoodtwarzającymi się reklamami wideo