Twitter wprowadzi klipy wideo. 30 sekund dla użytkowników, 10 minut dla marek
Według nieoficjalnych informacji za kilka tygodni Twitter wprowadzi możliwość publikowania filmów wideo za pomocą wewnętrznej aplikacji. Chce bardziej angażować użytkowników w treści zamieszczane w serwisie.
Obecnie użytkownicy Twittera mogą zamieszczać na swoich kontach filmy wideo, ale muszą wykorzystywać do tego zewnętrzną aplikację Vine. Jednak, według informacji podanych przez kilka serwisów internetowych w oparciu o doniesienia z kręgów zbliżonych do Twittera, za kilka tygodni w serwisie pojawi się nowa możliwość publikowania filmów wideo.
Zgodnie z doniesieniami Twitter pozwoli na łatwe umieszczanie na kontach użytkowników klipów filmowych za pomocą dodatkowych funkcji w swojej aplikacji. Możliwe będzie zatem bezpośrednie przeniesienie do serwisu filmu nakręconego na przykład wbudowaną w smartfon kamerą. Dostępne będą także odpowiednie narzędzia pozwalające na edycję publikowanego materiału.
Według źródeł wraz z udostępnieniem nowego narzędzia Twitter wprowadzi kilka ograniczeń oraz dodatkowych możliwości przy odtwarzaniu filmów. Jednym z nich jest długość trwania konkretnego klipu. W wypadku zwykłych użytkowników serwisu mówi się o czasie 20 lub 30 sekund na jeden klip. Inaczej jest w wypadku reklamodawców. Marki otrzymają bowiem możliwość publikowania filmów o długości do 10 minut. Będzie istniała także możliwość umieszczenia krótkiego, 6-sekundowego zwiastuna filmu, który będzie odtwarzany automatycznie podczas przeglądania wpisu. Autoplay będzie miał jednak wyłączony dźwięk, który pojawi się dopiero w momencie, gdy użytkownik kliknie na promowany tweet. Podczas przygotowywania zwiastuna jego autor będzie mógł wybrać dowolny, trwający 6 sekund fragment filmu, a nie tylko jego początkową sekwencję.
Obserwatorzy rynku serwisów społecznościowych podkreślają, że wprowadzając nowe narzędzia publikowania wideo Twitter z jednej strony dąży do większego niż dotąd zaangażowania użytkowników w treści zamieszczane w serwisie, z drugiej zaś chce sprostać konkurencji. W połowie ub. r. Facebook wprowadził możliwość publikowania filmów. Według ostatnich danych podanych przez serwis obecnie użytkownicy oglądają w nim treści wideo 3 miliardy razy w ciągu jednego dnia, a do końca 2014 r. liczba klipów publikowanych na Facebooku wzrosła ponad 3-krotnie (więcej na ten temat).
Mechanizmy publikacji klipów filmowych udostępniły także Snapchat oraz Instagram.
Dołącz do dyskusji: Twitter wprowadzi klipy wideo. 30 sekund dla użytkowników, 10 minut dla marek