Elon Musk wprowadza opłaty za weryfikację konta na Twitterze
Nowy właściciel platformy Twitter Elon Musk zapowiedział wprowadzenie opłaty w wysokości 8 dolarów miesięcznie za zweryfikowane konta na Twitterze.
Elon Musk w czwartek sfinalizował przejęcie Twittera. Jednym z jego pierwszych posunięć było zwolnienie czołowych menedżerów (w tym CEO i dyrektora finansowego), których oskarżył o wprowadzenie go w błąd co do liczby kont spamowych na platformie, a także generalnego radcy prawnego.
Musk wprowadza opłaty za weryfikację konta na Twitterze
We wtorek wieczorem Musk zapowiedział wprowadzenie opłaty w wysokości 8 dolarów miesięcznie za zweryfikowane konta na Twitterze.
— Elon Musk (@elonmusk) November 1, 2022
W serii tweetów opublikowanych we wtorek Musk oznajmił, że zweryfikowane konta otrzymają również "priorytet w odpowiedziach, wzmiankach i wyszukiwaniu, możliwość zamieszczania długich materiałów wideo i audio oraz o połowę mniej reklam" - napisał Reuters.
Wcześniej pojawiały się doniesienia, że opłata ma wynosić 20 dolarów miesięcznie; Musk tłumaczył, że firma musi płacić rachunki.
Twitter’s current lords & peasants system for who has or doesn’t have a blue checkmark is bullshit.
— Elon Musk (@elonmusk) November 1, 2022
Power to the people! Blue for $8/month.
Ponad 80 proc. użytkowników Twittera, którzy wzięli udział w niedawnej ankiecie, zadeklarowało, że nie będzie płacić za niebieski haczyk (będący potwierdzeniem weryfikacji konta - red.), a kolejne 10 proc. oświadczyło, że są gotowi zapłacić 5 dolarów miesięcznie.
Dotąd weryfikacja konta była darmowa.
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl o możliwości wprowadzenia płatności mówił Wojtek Kardyś, konsultant biznesowy, specjalista od komunikacji internetowej. „Podejrzewam, że będzie to model: darmowy Twitter z reklamami, a premium z dostępem do ekskluzywnych newsów i opcji, bez reklam, ale za pieniądze” - przewidywał.
Obecnie na platformie od prawie roku dostępna jest płatna usługa Twitter Blue (kosztuje 4,99 dol. miesięcznie). Oferuje dodatkowe funkcje, w tym brak reklam czy możliwość edycji tweetów.
Jak wynika z badania Mediapanel, we wrześniu Twittera w Polsce odwiedziło 11,23 mln internautów (37,82 proc. zasięgu), każdy spędzał tam przeciętnie 53 minuty i 14 sekund.
W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Jako jedną z przyczyn wskazano niepewność związaną z niedoszłym przejęciem firmy przez Elona Muska.
Dołącz do dyskusji: Elon Musk wprowadza opłaty za weryfikację konta na Twitterze
Słowa wypowiadane przez prawdziwych ludzi, pod prawdziwymi nazwiskami, tak, powinno być bezpłatnie.
Ale można pobierać opłatę za wstęp. Po weryfikacji czy płaci człowiek za siebie i za swoje konto.