Twitter żąda 1000 dolarów miesięcznie od zweryfikowanych kont
Twitter ogłosił, że od 1 kwietnia odbierze części zweryfikowanych kont niebieskie znaczki potwierdzające ich autentyczność. Ci, którzy dotychczas nie zaczęli płacić za subskrypcję, będą musieli liczyć się z kosztami rzędu tysiąca dolarów miesięcznie.
Kolejna zmiana Twittera w sprawie opłat za posiadanie statusu zweryfikowanego konta. Od 1 kwietnia za niebieski znaczek "weryfikowane" właściciela kont biznesowych i firmowych będą musieli płacić miesięcznie aż tysiąc dolarów, czyli około 4,3 tys. zł.
Płatny Twitter jeszcze droższy
Z początkiem kwietnia Twitter usunie status "zweryfikowane" tym profilom, które miały to oznaczenie przed przejęciem serwisu przez Muska. Zmiana nie obejmie tych, którzy mają już wykupioną subskrypcję Twitter Blue lub przeznaczony dla biznesu plan Twitter Verified Organizations.
On April 1st, we will begin winding down our legacy verified program and removing legacy verified checkmarks. To keep your blue checkmark on Twitter, individuals can sign up for Twitter Blue here: https://t.co/gzpCcwOpLp
— Twitter Verified (@verified) March 23, 2023
Organizations can sign up for https://t.co/RlN5BbuGA3…
Aby uniknąć bardzo wysokiej opłaty, Twitter zachęca do wykupienia taryfy Blue lub Twitter Verified Organizations, w zależności od rodzaju posiadanego konta.
W Polsce Twitter Blue kosztuje 374,99 zł przy jednorazowej opłacie rocznej lub 36 zł miesięcznie (razem 432 zł za cały rok). W aplikacjach mobilnych koszty są już wyższe - 60,27 zł miesięcznie i 633,44 zł za 12 miesięcy. Subskrypcja daje m.in. możliwość zamieszczania dłuższych wpisów, lepszą ekspozycję publikowanych treści (premia od algorytmu - dotarcie do większej liczby odbiorców) oraz ograniczenie widoczności reklam o 50 proc.
Przed wprowadzenie oferty subskrypcyjnej Twitter miał ponad 420 tys. zweryfikowanych kont. Po tym jak Elon Musk wycofał Twittera z giełdy, nie wiadomo oficjalnie ile serwis ma użytkowników ani jakie są jego wyniki finansowe.
W ostatnim z dostępnych raportów, za drugi kwartał 2022 roku, czytamy że wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.
Dołącz do dyskusji: Twitter żąda 1000 dolarów miesięcznie od zweryfikowanych kont
12 euro miesięcznie to żart.