TVP1 na czele oglądalności w naziemnej telewizji. TVN z największym spadkiem w marcu
Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Fokus TV, a najwięcej stracił TVN. W grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat.
W marcu 2016 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajęła TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszył się o 7,52 proc. i wyniósł 14,88 proc.
Drugie miejsce należało do Polsatu, który zanotował udział na poziomie 14,07 proc., po spadku w skali roku o 6,51 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,38 proc. i wyniósł 10,50 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVN, którego udział zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 11,13 proc. do 10,14 proc.
Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zwiększył się o 1,45 proc. do 5,58 proc.
Z siódmego na szóste miejsce awansował kanał TV4. Jego wynik poszedł do góry o 15,49 proc. do 4,92 proc. udziału. Zaś na siódmą lokatę spadła stacja TV Puls, która w zeszłym miesiącu miała 4,70 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,16 proc.
Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca dziewiątego (3,74 proc. udziału; do góry o 19,25 proc.).
Z kolei najwięcej w marcu br. zyskał Fokus TV - było to 36,91 proc. do 2,04 proc. udziału. Stacja ta awansowała z miejsca 16. na 12.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 4+ | |
marzec | ||
Stacja | 2016 | 2015 |
TVP1 | 14,88% | 16,09% |
Polsat | 14,07% | 15,05% |
TVP2 | 10,50% | 11,46% |
TVN | 10,14% | 11,41% |
TVP INFO | 5,58% | 5,50% |
TV4 | 4,92% | 4,26% |
TV PULS | 4,70% | 5,16% |
Puls 2 | 4,46% | 3,74% |
TVN7 | 3,81% | 4,08% |
TV6 | 3,26% | 2,39% |
TTV | 3,03% | 2,25% |
Stopklatka | 2,04% | 1,54% |
Fokus TV | 2,04% | 1,49% |
TVP ABC | 1,90% | 1,87% |
TVP Rozrywka | 1,85% | 1,60% |
TVP3 | 1,84% | 1,91% |
ATM Rozrywka | 1,65% | 1,38% |
Polo TV | 1,57% | 1,35% |
TVP Historia | 1,20% | 1,21% |
TVP Kultura | 0,85% | 0,74% |
Eska TV | 0,84% | 0,89% |
TVP Polonia | 0,75% | 0,83% |
Polsat Sport News | 0,75% | 0,66% |
W grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,09 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 3,71 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 5,40 proc. do 12,80 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,11 proc., po spadku w skali roku o 20,02 proc.
Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (8,10 proc.; w dół o 17,77 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Fokus TV, którego udział poszedł do góry o 65,38 proc. do 2,58 proc. Zaś najwięcej straciła TVP Polonia - było to 26,25 proc. do 0,59 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 16-49 | |
marzec | ||
Stacja | 2016 | 2015 |
Polsat | 16,09% | 16,71% |
TVN | 12,80% | 13,53% |
TVP1 | 8,11% | 10,14% |
TVP2 | 8,10% | 9,85% |
TV4 | 6,15% | 5,36% |
TV PULS | 5,98% | 6,96% |
Puls 2 | 5,22% | 4,64% |
TVN7 | 4,44% | 4,11% |
TV6 | 4,14% | 3,15% |
TTV | 3,61% | 2,90% |
Polo TV | 2,81% | 2,26% |
Fokus TV | 2,58% | 1,56% |
TVP INFO | 2,47% | 2,56% |
Stopklatka | 2,33% | 1,74% |
ATM Rozrywka | 2,13% | 1,67% |
TVP ABC | 1,92% | 1,67% |
Eska TV | 1,71% | 1,69% |
TVP Rozrywka | 1,63% | 1,56% |
TVP Historia | 1,13% | 1,18% |
TVP3 | 1,09% | 1,29% |
TVP Kultura | 0,87% | 0,67% |
Polsat Sport News | 0,74% | 0,70% |
TVP Polonia | 0,59% | 0,80% |
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.
Dołącz do dyskusji: TVP1 na czele oglądalności w naziemnej telewizji. TVN z największym spadkiem w marcu