TVP1 liderem rynku TV w 2015 roku, Polsat wygrał w 16-49. Udział „wielkiej czwórki” spadł poniżej 45 proc.
W 2015 roku liderem rynku telewizyjnego pozostała TVP1, natomiast w grupie komercyjnej kolejny rok z rzędu wygrał Polsat. Mocno do góry poszły wyniki naziemnych stacji Stopklatka TV, TV6 oraz TVP Info.
Pozycję lidera rynku telewizyjnego w 2015 roku udało się utrzymać Jedynce. Średni udział publicznej stacji wzrósł o 0,08 proc. do 12,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu ponownie znalazł się Polsat, którego udział w 2015 roku zmalał o 2,03 proc. Jego wynik uplasował się na poziomie 11,60 proc. Ostatnie miejsce na podium zajął TVN z udziałem wynoszącym 10,65 proc. po spadku o 8,82 proc. - największym w czołówce rankingu.
Bez zmian na czwartej pozycji zestawienia znalazła się TVP2, której średni wynik zmalał w ub.r. o 7,33 proc. do 8,72 proc.
Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w 2015 roku wyniósł 43,25 proc., podczas gdy w 2014 roku było to 45,2 proc.
Na piątej pozycji znalazła się stacja informacyjna TVP Info, notująca wzrost aż o 22,73 proc. Jej udział w ub.r. uplasował się na poziomie 3,51 proc.
Trzy kolejne miejsca zajęły: TVN7 (3,30 proc. udziału, spadek o 6,52 proc.), TV4 (3,27 proc., + 22,01 proc.) i TVN24 (3,22 proc., + 7,69 proc.) Ten ostatni kanał był najwyżej sklasyfikowaną stację kablowo-satelitarną. Na dziewiątej lokacie znalazła się TV Puls (3,09 proc., - 0,64 proc.), oczko niżej był Puls 2 (1,62 proc., +6,58 proc.).
Największy wzrost w zestawieniu top 20 stacji w 2015 roku zanotowała będąca na miejscu 18. Stopklatka TV, której udział wzrósł aż o 46,67 proc. i wyniósł 0,88 proc. Kanał ten ruszył jednak dopiero 15 marca 2014 roku. Z kolei najwięcej stracił będący na 11. miejscu Polsat 2 - jego udział spadł o 13,69 proc. do 1,45 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | |
2014 | 2015 | |
stacja | SHR % | SHR % |
TVP1 | 12,27% | 12,28% |
Polsat | 11,84% | 11,60% |
TVN | 11,68% | 10,65% |
TVP2 | 9,41% | 8,72% |
TVP INFO | 2,86% | 3,51% |
TVN7 | 3,53% | 3,30% |
TV4 | 2,68% | 3,27% |
TVN24 | 2,99% | 3,22% |
TV PULS | 3,11% | 3,09% |
Puls 2 | 1,52% | 1,62% |
Polsat2 | 1,68% | 1,45% |
TTV | 1,30% | 1,45% |
TVP Seriale | 1,44% | 1,40% |
TV6 | 0,97% | 1,23% |
TVP Rozrywka | 0,93% | 1,14% |
Polsat News | 1,08% | 1,08% |
TVP Regionalna | 1,09% | 1,05% |
Stopklatka | 0,60% | 0,88% |
Polo TV | 0,76% | 0,86% |
Nickelodeon | 0,66% | 0,74% |
W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera w 2015 roku drugi rok z rzędu należała do Polsatu. Kanał ten jednak zanotował spadek udziału o 0,68 proc. do 13,21 proc. Na drugiej pozycji pozostał TVN. Jego średni wynik zmalał o 4,09 proc. i wyniósł 12,42 proc.
Najwięcej (7,49 proc.) wśród głównych kanałów straciła Jedynka, będąca na trzeciej pozycji. Jej średni udział to 8,40 proc. Plasująca się oczko niżej Dwójka zanotowała spadek wyniku o 5,75 proc. do 7,71 proc.
Łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w 2015 roku w grupie 16-49 uplasował się na poziomie 41,74 proc. względem 43,51 proc. rok wcześniej.
Piąta lokata w tym zestawieniu należała do TV Puls, notującej tutaj wzrost udziału o 3,63 proc. do 3,71 proc. Kolejne miejsca zajęły: TV4 (3,67 proc. udziału, wzrost 27,43 proc.) i TVN7 (3,44 proc., + 2,99 proc.).
Największy wzrost w grupie komercyjnej (wynoszący 50,79 proc.) w 2015 roku zanotowała także Stopklatka TV, zaś liderem spadku był Polsat 2 (stracił on 17,92 proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL | 16-49 | |
2014 | 2015 | |
stacja | SHR % | SHR % |
Polsat | 13,30% | 13,21% |
TVN | 12,95% | 12,42% |
TVP1 | 9,08% | 8,40% |
TVP2 | 8,18% | 7,71% |
TV PULS | 3,58% | 3,71% |
TV4 | 2,88% | 3,67% |
TVN7 | 3,34% | 3,44% |
TVN24 | 2,38% | 2,49% |
Puls 2 | 1,58% | 1,86% |
TTV | 1,45% | 1,72% |
TVP Seriale | 1,55% | 1,56% |
TVP INFO | 1,11% | 1,52% |
TV6 | 1,09% | 1,51% |
Polsat2 | 1,73% | 1,42% |
Polo TV | 1,12% | 1,34% |
TVP Rozrywka | 0,87% | 1,08% |
Stopklatka | 0,63% | 0,95% |
Eska TV | 1,07% | 0,92% |
TVN Style | 0,90% | 0,90% |
ATM Rozrywka | 0,85% | 0,84% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem rynku TV w 2015 roku, Polsat wygrał w 16-49. Udział „wielkiej czwórki” spadł poniżej 45 proc.