TVP walczy z internautami blokującymi reklamy i zachęca do wyłączenia adblocka
W serwisie VoD Telewizji Polskiej i przy transmisjach na Sport.tvp.pl użytkownikom korzystającym z adblocków przy wszystkich materiałach wideo wyświetlany jest przez cały czas odtwarzania komunikat zachęcający do wyłączenia adblocka. - Kosztowne produkcje telewizyjne oraz koszty techniczne związaną z emisją internetową powinny być rekompensowane przychodami - uzasadnia TVP.
Na Vod.tvp.pl użytkownik korzystający z adblocka przez cały czas odtwarzania każdego materiału w górnej części playera widzi komunikat zachęcający do wyłączenia blokowania reklam. Komunikatu nie można zamknąć, jest on wyświetlany tak, że przysłania sporą część wideo. Komunikat jest też pokazywany podczas transmisji na żywo w serwisie Sport.tvp.pl.
- Kosztowne produkcje telewizyjne oraz koszty techniczne związaną z emisją internetową powinny być rekompensowane przychodami. Rynek VOD rozwija się dynamicznie, a brak reakcji na powszechność adblocków ze strony wydawców VOD może przyspieszyć rozwój dostępu płatnego - modeli transakcyjnych i subskrypcyjnych (TVOD, SVOD). Zakładamy, że kontent Premium VOD, w szczególności ten unikalny, który nie ma swoich legalnych odpowiedników w sieci obroni się i skala korzystania z programów blokujących reklamy znacząco spadnie - uzasadniło to rozwiązanie centrum informacji Telewizji Polskiej w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl.
Nadawca potwierdza, że komunikat jest pokazywany wszystkim użytkownikom (niezależnie od używanej przeglądarki) korzystającym z adblocków. - Niektóre przeglądarki są mocno zaawansowane i potrafią się dostosowywać do zmian na stronach, np. są w stanie usuwać nasz komunikat. Jest tylko kwestią czasu, kiedy będą robiły to wszystkie. Skłania nas to do podjęcia dalszych kroków. Choć pewnym rozwiązaniem jest stosowana przez innych wydawców całkowita blokada materiałów wideo, to rozważamy też inne formy walki z adblockami, ale o decyzjach co do nich będziemy informować w stosownym czasie - zapowiada centrum informacji TVP.
- Dalsza strategia ograniczenia zjawiska adblocków jest uzależnione od efektów obecnej strategii i działań innych wydawców internetowych. Jesteśmy w fazie testów i analiz, na efekty musimy więc jeszcze poczekać - zaznacza centrum informacji publicznego nadawcy.
TVP to kolejny polski wydawca internetowy starający się walczyć z blokowaniem reklam przez internautów. Na Player.pl (Grupa TVN) od wielu miesięcy użytkownicy adbloców nie mogą oglądać żadnych materiałów, a podobne rozwiązanie niedawno wprowadził serwis VoD.pl (Grupa Onet-RASP). Grupa Onet od paru tygodni użytkownikom adblocków pokazuje tylko górną część strony głównej Onet.pl, a w serwisach Plejada.pl i Business Insider Polska niektórym z takich internautów blokowany jest dostęp do wszystkich tekstów.
Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. serwis Vod.tvp.pl zanotował 2,42 mln realnych użytkowników, 26,75 mln odsłon i 56:43 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Dołącz do dyskusji: TVP walczy z internautami blokującymi reklamy i zachęca do wyłączenia adblocka
Wrócę natomiast do kwestii kosztów infrastruktury. TVP powinna rozumieć, że vod.tvp.pl to nie koszty, ale inwestycja w przyciągnięcie widza. dla którego dziś pierwszym medium jest internet, a nie telewizja. TVP nie robi nikomu łaski, jeżeli nie zależy jej na inwestycji w wychowanie odbiorcy. Kto tego nie rozumie, skończy jak Gazeta Wyborcza, która skłóciła środowisko styropianowej opozycji (swoje naturalne środowisko) i obrała bardzo radykalny kurs, nie wychowując sobie nowych pokoleń czytelników (dała im Metro, dodatkowo ucząc, że za treści nie trzeba płacić). Radykalizmu w wydaniu politycznym młodzi nie kupią, ale to temat na inny wątek...
I żeby nie być malkontentem... Jeśli TVP koniecznie chce na tym zarabiać, niech wprowadzi abonamenty za maks. 5 zł, które pozwolą usunąć reklamy, podobnie jak robi to ipla.
Na serio. VoD TVPiS? Jest coś takiego? Nigdy tam nie byłem. Ale nie muszę - Ipla i Player.pl mi w zupełności wystarczają. :)