TVP wprowadza nowy model płatnych subskrypcji. Na start serial „Erynie”
Telewizja Polska radykalnie zmienia swój serwis VOD. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, wprowadzony zostaje nowy, uściślony model subskrypcyjny: do wyboru będą cztery pakiety, a najtańszy kosztuje 9,99 zł. Zmieniają się też funkcjonalności: w serwisie będzie można tworzyć profile użytkowników, a także w nowy sposób korzystać z odtwarzacza. Publiczny nadawca postawi teraz na zasadę „digital first”. Na początek - wyłącznie abonentom - od wtorku zaproponuje serial „Erynie”, na podstawie prozy Marka Krajewskiego.
„Erynie” będą miały premierę w serwisie TVP VOD dokładnie we wtorek 25 października, i wówczas też nastąpi oficjalny start nowej wersji serwisu. To 12-odcinkowy serial na podstawie prozy Marka Krajewskiego; ma być pierwszą premierą w modelu „digital first” nadawcy.
Wyreżyserowane przez Borysa Lankosza „Erynie” opowiadają o losach kontrowersyjnego komisarza lwowskiej policji Edwarda Popielskiego, w którego postać wciela się Marcin Dorociński. Akcja serialu zaczyna się tuż przed wybuchem II wojny światowej, w labiryntach ulic Lwowa, do którego wkrótce wtargnie apokalipsa. Poza Dorocińskim w serialu występują m.in.: Wojciech Mecwaldowski, Eryk Lubos, Wiktoria Gorodeckaja, Erika Karkuszewska, Paweł Deląg, Marcin Bosak, Mirosław Haniszewski, Piotr Głowacki, Mirosław Kropielnicki, czy Christian Berkel. Serial początkowo miał powstać przy współudziale Netflixa, ale ostatecznie TVP zrezygnowała ze wspólnego projektu i dokończyła go samodzielnie.
Kolejne premiery produkcji oryginalnych będą sukcesywnie pojawiać się w serwisie co miesiąc
Odnowiona strefa dla płacących abonament RTV
Choć oficjalnie ruszy we wtorek, serwis VOD Telewizji Polskiej zmienia się już od piątku. TVP wraz z nową odsłoną swojego serwisu umożliwi użytkownikom dostęp do zróżnicowanych tematycznie i gatunkowo treści: będą więc produkcje oryginalne, prapremiery oraz biblioteki hitów, zarówno filmowych, jak i serialowych. Również tych niebędących produkcjami publicznego nadawcy.
Zasadnicza zmiana polegać będzie na uzyskaniu dostępu do treści. Dotychczas za dostęp do wybranych produkcji (do oglądania bez reklam; model AVOD) można było zapłacić jednorazowo (za wybraną pozycję). W serwisie funkcjonował też model AVOD - czyli treści były dostępne za darmo, w zamian za obejrzenie reklamy. Ten model zostanie podtrzymany w odnowionej wersji platformy.
Ale od wtorku – podobnie jak inne serwisy streamingowe – TVP wprowadza także cztery nowe płatne subskrypcje. Nowa oferta będzie składać się z czterech pakietów subskrypcyjnych: miesięcznego (w cenie 9,99 zł), trzymiesięcznego (14,99 zł), sześciomiesięcznego (24,99 zł) i rocznego (44,99 zł). W każdym z wybranych wariantów oglądający będą korzystać z wyselekcjonowanej oferty tytułów, pozbawionych reklam. Serwis dostępny będzie pod dotychczasowym adresem: Vod.tvp.pl.
Odświeżona zostanie także Strefa ABO, skierowana do osób płacących abonament RTV. Telewizja zaoferuje takim użytkownikom dostęp do produkcji oryginalnych i prapremierowych odcinków najpopularniejszych polskich seriali. W ramach oferty na żądanie serwis będzie posiadać kolekcję filmów fabularnych i dokumentalnych. W przypadku wielu tytułów użytkownicy będą mogli oglądać je zaraz po premierze kinowej.
Będzie można stworzyć własny profil
Zmieni się także warstwa wizualna i technologiczna serwisu. Wśród dodanych funkcjonalności znajdą się m.in.: pomijanie czołówki, binge-watching, czy kontynuowanie oglądania niezależnie od urządzenia. Telewizja wprowadza także od wtorku możliwość tworzenia profili, ale również dodawania do listy ulubionych tytułów.
Wszystkie nowości i udogodnienia są efektem współpracy TVP VOD z firmą Redge Technologies, która integruje usługi streamingowe TVP w jednym środowisku. Kluczowym założeniem wspólnie realizowanych projektów ma być zebranie wszystkich treści na jednej platformie przy wsparciu wielu urządzeń: komputerów, tabletów, smartfonów, inteligentnych telewizorów, przy zachowaniu uspójnionego i responsywnego interfejsu użytkownika. O tym, że to Redge Technologies będzie integrować serwisy nadawcy publicznego, pisaliśmy już w kwietniu br.
TVP VOD, jak się dowiadujemy, zmienia także operatora transakcji dokonywanych zarówno w ramach zakupu subskrypcji, jak i pojedynczych tytułów na żądanie. Dostęp do tego typu treści będzie teraz obsługiwany za pośrednictwem systemu płatności internetowych Przelewy 24.
- Nasza strategia rozwoju produktu odzwierciedla filozofię: „Digital na czele”. Zmienia się model konsumpcji mediów. Naszą misją jest tworzenie najwyższych standardów medialnych w Polsce. TVP VOD to centrum cyfrowej platformy Telewizji Polskiej, z bardzo nowoczesnymi funkcjonalnościami, które ożywią linearną telewizję. Projekt tak złożony nie byłby możliwy, gdyby nie wsparcie wyjątkowo doświadczonego partnera technologicznego - powiedział Marcin Klepacki, dyrektor Biura Dystrybucji TVP.
- Wdrożenie TVP VOD wymagało zaangażowania ze strony klienta i jego otwartości na innowację. Wszystkie dotychczasowe aplikacje TVP VOD w ciągu jednego dnia zostały zastąpione nowymi, opartymi na Redge Media. W ciągu trzech miesięcy wdrożyliśmy kompletny produkt, wraz z HbbTV. To prawdopodobnie jeden z największych i najważniejszych projektów OTT uruchomionych w tym roku w regionie CEE - dodał Mateusz Zawiślak, dyrektor działu aplikacji online w Redge Technologies.
We wrześniu br. platforma TVP VOD miała 3 mln użytkowników, 10,11 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 54 minuty i 54 sekund średniego czasu korzystania. Dla porównania: Netflix w tym samym okresie jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 12,21 mln użytkowników, czyli 41,13 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.
Dołącz do dyskusji: TVP wprowadza nowy model płatnych subskrypcji. Na start serial „Erynie”