Kanał youtube’owy TVP Sport zhakowany, zniknął z platformy na dobę
W środę wieczorem kontrolę nad kanałem youtube’owym TVP Sport przejęli cyberprzestępcy. W konsekwencji na prawie dobę kanał zniknął z platformy.
Po przejęciu go przez cyberprzestęców kanał youtube’owy TVP Sport na krótko zmienił nazwę na Twitter, a potem na Tesla. Zniknęły z niego wszystkie dotychczasowe materiały wideo, pojawiła się natomiast transmisja, w której o kryptowalutach mówił m.in. Elon Musk.
Podczas transmisji zachęcano do wpłacania pieniędzy na promowana inwestycję w kryptowaluty. W czwartek od rana kanał nie był już dostępny na YouTubie.
Telewizja Polska nie ujawnia na razie, jak doszło do przejęcia kanału youtube’owego TVP Sport. - Sytuacja ta jest obecnie wyjaśniana przy współpracy z dostawcą usługi. Równolegle Telewizja Polska podjęła stosowne kroki prawne, informując m.in. Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego (CSIRT) - przekazało centrum informacji publicznego nadawcy w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl.
Podkreśliło, że nadawca odzyskał już kontrolę nad kontem TVP Sport, a „pełna funkcjonalność jest sukcesywnie przywracana”.
Wieczorem profil został przywrócony.
Od wczorajszego popołudnia nasze konto na Youtube zostało zhakowane. Robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby przywrócić dostęp do naszej własności. Dzięki współpracy z Google mamy dobre wiadomości - WRÓCILIŚMY!
— TVP SPORT (@sport_tvppl) November 10, 2022
TVP SPORT 🤝 YOUTUBE
BEST FRIENDS
Na swoim kanale youtube’owym TVP Sport publikowała najciekawsze fragmenty programów, wywiady z zawodnikami i skróty spotkań, a także kilka cykli pokazywanych tylko w mediach społecznościowych. W czerwcu br. miał 485 tys. subskrybentów.
YouTube to zdecydowanie najpopularniejsza platforma wideo w Polsce. W październiku br. odwiedziło ją 26,7 mln internautów (co dało 89,5 proc. zasięgu), każdy spędził tam średnio 19 godzin, 24 minuty i 10 sekund (według badania Mediapanel).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.
W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Kanał youtube’owy TVP Sport zhakowany, zniknął z platformy na dobę