Telewizja Polska znów wydała więcej na marketing, prawników i doradców
W ub.r. wydatki Telewizji Polskiej na marketing, badania, doradztwo i usługi prawne sięgnęły 68,64 mln zł, o 25,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszty nadawcy w tym zakresie w ciągu czterech lat podwoiły się.
68,64 mln zł wniosły w ub.r. wydatki Telewizji Polskiej na kilka obszarów:
- usługi marketingowe, w tym reklamowe, badanie rynku i opinii publicznej, public relations i komunikację społeczną,
- usługi prawne,
- usługi doradztwa związanego z zarządzaniem,
- reprezentację (czyli m.in. obecność na targach i eventach).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W 2021 roku publiczny nadawca przeznaczył na te wszystkie obszary 54,84 mln zł. Wydatki w tym zakresie osły też w kilku wcześniejszych latach: w 2017 roku wyniosły 28,72 mln zł, rok później już 32,1 mln zł, a 2019 roku wzrosły do 40,29 mln zł, a w 2020 roku 54,84 mln zł.
Ile TVP wydaje na reklamy, pracowników i doradców
Od kilku lat Telewizja Polska nie wyszczególnia w sprawozdaniach, ile przeznacza na każdy z omawianych obszarów. Ostatni raz więcej danych przekazała w raporcie za 2018 roku.
Wtedy spółka na marketing (w tym reklamy, badania rynku i opinii publicznej) przeznaczyła 26,44 mln zł, na usługi prawne - 2,82 mln zł, na reprezentację - 1,76 mln zł, na doradztwo - 848,5 tys. zł, a na public relations i komunikację społeczną - 228,5 tys. zł.
TVP zatrudnia też na stałe specjalistów z każdej z tych dziedzin. W sprawozdaniu podała, że w ub.r. doradcy zarządu zajmowali 4,25 etatów, o 0,7 mniej niż rok wcześniej.
Łączna liczba pracowników nadawcy w ub.r. zmniejszyła się z 2 913 do 2 893, a liczba etatów - z 2888,95 do 2 876,08. Zatrudnienie w spółce było o ponad 100 pracowników i etatów niższe niż planowane przed rokiem.
W TVP zatrudniono w ub.r. 274 nowych pracowników. Równocześnie ze spółką rozstało się 289 osób: 90 przeszło na emeryturę,, dwie na renty 61 odeszło za porozumieniem stron, 54 złożyły wypowiedzenia, dwóm wypowiedzenia złożyła firma, 80 pożegnało się z innych przyczyn (m.in. wygaśnięcia umowy, np. zawartej na czas określony lub próby, czy śmierci).
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów.
Przychody spółki zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto - z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska znów wydała więcej na marketing, prawników i doradców