Rusza kanał TVP Kobieta. Roczny koszt nadawania ma wynieść ponad 17 mln zł
W poniedziałek, 8 marca ma rozpocząć nadawanie nowy kanał TVP Kobieta. Twarzami stacji będą m.in. Marta Manowska, Marzena Rogalska, Ida Nowakowska, Agata Konarska, Małgorzata Tomaszewska i Tomasz Kammel, którzy występują w spocie promującym nowy kanał.
TVP Kobieta będzie kanałem wyspecjalizowanym o charakterze lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowym, skoncentrowanym wokół potrzeb i zainteresowań kobiet. Program ma być kierowany do kobiet niezależnie od wieku, wykształcenia, zamożności i stylu życia. W ofercie mają znaleźć się także audycje o charakterze familijnym, kulinarne czy dotyczące zdrowia.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Telewizja Polska planuje rozpocząć nadawanie kanału TVP Kobieta w poniedziałek, 8 marca. TVP chce, aby kanał był nadawany w naziemnej telewizji cyfrowej, satelitarnie i w innych sieciach telekomunikacyjnych. TVP Kobieta miałaby zastąpić w NTC kanał TVP Rozrywka, który byłby wtedy nadawany satelitarnie.
- Telewizja Polska od lat konsekwentnie poszerza swą ofertę programową, uruchamiając nowe kanały tematyczne. Bardzo się cieszę, że w niespełna pół roku od inauguracji kanału TVP Dokument mogę zapowiedzieć kolejną nowość, która już wkrótce wzbogaci portfolio nadawcy publicznego. TVP Kobieta to pierwszy w historii Telewizji Polskiej oraz jedyny dostępny w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanał lifestylowy w pełni poświęcony tematyce kobiecej. Jestem przekonany, że dzięki wyjątkowym i interesującym programom TVP Kobieta skradnie serca Polek i stanie się ich ulubionym miejscem spotkań - komentuje Jacek Kurski, prezes zarządu TVP.
Autorskie programy Marty Manowskiej i Miłki Raulin
Na ramówkę TVP Kobieta złożą się zarówno produkcje własne, jak i formaty zagraniczne, a także filmy i seriale. Widzowie w ofercie stacji znajdą programy lifestylowe dotyczące mody, urody, pielęgnacji, urządzania wnętrz, kulinarne, podróżnicze, poranne treningi z TVP Kobieta, ale także dokumenty, czy reportaże dotyczące kwestii społecznych.
Wśród autorskich programów TVP Kobieta znajdą się m.in. „Kobiety w drodze” - wywiady prowadzone przez Martę Manowską, „Ulepieni z pasji” Miłki Raulin, „Podróże małej i dużej” Moniki Witkowskiej, kulinarny cykl „Pięknie przyprawiona” Agnieszki Mielczarek i ogrodniczy program „Kwiaty na warsztat” Joanny Lewandowskiej. W ofercie stacji pojawią się także programy m.in. Marzeny Rogalskiej, Idy Nowakowskiej, Małgorzaty Tomaszewskiej i Ewy Minge, ale na razie nie są jeszcze znane szczegóły na ich temat.
Większość autorskich projektów ma być pokazywana wczesnym wieczorem (około godz. 19.00).
Spośród formatów zagranicznych nadawanych w TVP Kobieta znajdą się m.in.: „Najlepsze pod słońcem” - brytyjski program o poszukiwaniu idealnych nieruchomości, „Piękne i samotne”, modowy cykl „Na tropie stylu” oraz serial dokumentalny „Ofiary operacji plastycznych”. Stacja emitować będzie także m.in. powtórki „Pytania na śniadanie”.
Z kolei w wieczornym paśmie filmowym, widzowie w marcu zobaczą m.in.: „La La Land”, „Dirty Dancing”, „Pozycja obowiązkowa”, „Czekolada” i „Whitney”. Na antenie TVP Kobieta pojawi się też serial „Velvet".
TVP Kobieta będzie miała także swój dedykowany serwis internetowy, który będzie stanowił uzupełnienie oferty kanału. Użytkownicy znajdą w nim treści zarówno o programach emitowanych na antenie, jak również ciekawostek ze świata gwiazd oraz praktycznych porad. Publikacje o tematyce lifestyle’owej wzbogacone będą zdjęciami oraz materiałami video. Serwis dostępny będzie pod adresem: kobieta.tvp.pl.
W spocie Manowska, Rogalska, Nowakowska, Lewandowska, Konarska, Tomaszewska i Kammel
Od 13 lutego na antenach Telewizji Polskiej jest emitowany spot wizerunkowy, w którym wystąpiły gwiazdy: Marta Manowska, Marzena Rogalska, Ida Nowakowska, Joanna Lewandowska, Agnieszka Mielczarek, Monika Witkowska, Miłka Raulin, Aleksandra Kostka, Agata Konarska, Małgorzata Tomaszewska oraz Tomasz Kammel.
Reżyserem spotu i autorem scenariusza jest Pascal Pawliszewski. W klipie wykorzystano elementy oprawy graficznej kanału, która powstała w studiu kreatywnym Tengent.
Roczny koszt nadawania TVP Kobieta wyniesie 17,8 mln zł
Jak wynika z wyliczeń Telewizji Polskiej, na nadawanie kanału TVP Kobieta w 2021 roku nadawca chce przeznaczyć 14,75 mln zł, w 2022 roku - 17,72 mln zł, w 2023 roku - 17,76 mln zł, w 2024 roku - 17,8 mln zł. Na te kwoty składają się zarówno koszty tworzenia, jak i rozpowszechniania.
TVP Kobieta to nie jedyny kanał, który w najbliższym czasie uruchomi Telewizja Polska. W planach jest także stworzenie kanałów TVP Muzyka i TVP Nauka. W 2021 roku nadawca chce także uruchomić anglojęzyczny kanał o roboczej nazwie TVP World. Docelowo ma on zastąpić działający w internecie Poland IN.
Dołącz do dyskusji: Rusza kanał TVP Kobieta. Roczny koszt nadawania ma wynieść ponad 17 mln zł