TVP Info wyprzedziło TVN24 w październiku. Jacek Kurski: zdecydowanie najlepsza i najciekawsza stacja informacyjna
W październiku br. nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych zostało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Newsowa stacja TVP pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu, na przeciwnym biegunie Telewizja Republika. - Cieszę się, że Nielsen wykazał zwycięstwo TVP Info nad TVN24, ale zapewniam że w rzeczywistości jest ono dwa razy większe - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.
Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w październiku 2017 roku awansowało TVP Info, którego średni dobowy udział wyniósł 3,99 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 35,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.
- Sukces ten wynika z tego że newsowy kanał telewizji publicznej jest zdecydowanie najlepszą i najciekawszą stacją informacyjną w naszym kraju - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. - Ludzie chcą u źródła dowiadywać się tego, co ważne w polityce, w szczególności w tej jej części, która ich dotyczy jako obywateli - dodaje.
TVP Info po raz ostatni w miesięcznych rankingach oglądalności w grupie 4+ miała wyższy wynik od TVN24 w styczniu 2016 roku - wówczas udział newsowej stacji TVP wyniósł 3,24 proc., a TVN - 3,23 proc.
- Cieszę się, że Nielsen wykazał zwycięstwo TVP Info nad TVN24, ale zapewniam że w realu jest ono dwa razy większe. Na świadków biorę posłów Platformy Obywatelskiej, którzy zgodnie twierdzą że większy odzew mają zawsze po swoich występach w TVP Info, niż na antenie TVN24. Każdy poseł PO, z którym rozmawiałem podkreśla, że to właśnie my mamy rację w sporze o oglądalność. Zaczyna się najwyraźniej zwrot (oby trwały) NAM w kierunku urealnienia wyników oglądalności. Teraz, kiedy są zapowiedzi powołania w przyszłym roku państwowej telemetrii na panelu GUS-u i nadzorowanej przez KRRiT, czy zapowiedź tego, że wkrótce będziemy ogłaszać ekstrapolacje oglądalności na podstawie rzeczywistych zachowań pół mln widzów, to jest pewien rodzaj ciśnienia działającego na Nielsena - komentuje nam prezes TVP.
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,04 proc. udziału, po spadku względem października 2016 roku o 2,80 proc.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,91 proc. Jego wynik względem października 2016 roku zmalał o 2,15 proc.
Z kolei najwięcej straciła będąca ostatnia w zestawieniu Telewizja Republika, której wynik zmalał o połowę do 0,05 proc. udziału.
Największy udział (4,90 proc.) wśród grup kanałów newsowych w październiku br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP3 i notująca wzrost o 26,29 proc. Kanały te na drugie miejsce zepchnęły stacje newsowe TVN, których udział jednak zwiększył się o 5,69 proc. do 4,27 proc. (łączne dane dla TVN24 oraz TVN24 BiS).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w październiku 2017 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,09 proc., po wzroście o 4,50 proc..
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,40 proc. udziału, do góry o 41,41 proc. - największy wzrost w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (0,71 proc.; w dół o 7,04 proc.).
Największy spadek, wynoszący 60 proc. do 0,02 proc., również i w tym ujęciu miała Telewizja Republika.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,39 proc. udziału, po wzroście o 6,22 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP Info wyprzedziło TVN24 w październiku. Jacek Kurski: zdecydowanie najlepsza i najciekawsza stacja informacyjna