TVP chce wydać 12,2 mln zł na usługi programistyczne
Telewizja Polska w ramach postępowania publicznego szuka firmy do ramowej obsługi w zakresie tworzenia oprogramowania. Zamierza na to przeznaczyć 12,2 mln zł netto.
Firmy zainteresowane zleceniem w ofertach muszą wskazać stawki godzinowe dla 40 specjalistów z zakresu programowania, m.in. deweloperów, designerów, testerów, analityków i menedżerów.
O zlecenie mogą starać się firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat realizowały zlecenia programistyczne przez minimum 2 miesiące z udziałem co najmniej 20 pracowników.
Oferty można będzie składać do 7 lipca, wadium wynosi 20 tys. zł. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena netto. Telewizja Polska zaznaczyła, że całkowita wartość zamówienia wynosi 12,19 mln zł (bez VAT).
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł - wynika ze sprawozdania abonamentowego nadawcy.
Tydzień temu do zarządu TVP ponownie został powołany przez Radę Mediów Narodowych Jacek Kurski, zdymisjonowany z funkcji prezesa spółki na początku marca.
TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej
Według danych UOKiK-u w 2017 roku środki przyznane mediom publicznym stanowiły 5,5 proc. łącznej kwoty 30,57 mld zł pomocy publicznej, a w 2018 roku - 3,4 proc. z 21,75 mld zł. Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne.
W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm. Do tego doszła pierwsza rekompensata z tytułu wpływów nieuzyskanych z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Przyznano ją, w wysokości 960 mln zł, na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach nowelizacji ustawy budżetowej, z tej kwoty TVP przydzielono 860 mln zł, Polskiemu Radiu - 62,2 mln zł, a działającym jako osobne spółki 17 rozgłośniom regionalnym Polskiego Radia - 57,8 mln zł.
W marcu br. weszła w życie nowelizacja ustawy abonamentowej dająca kolejną rekompensatę w wysokości 1,97 mld zł, z czego 1,71 mld zł dla TVP. Firmy mediów publicznych obligacje skarbowe o takiej wartości otrzymamy w drugiej połowie kwietnia.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl w całym 2019 roku wiceliderem rynku telewizyjnego była TVP1, której udział zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc. Czwartą lokatę w zestawieniu (pierwszy był Polsat, a trzeci TVN) zajęła TVP2 – ta stacja miała 8,34 proc. udziału w rynku, co stanowi wzrost o 2,21 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP chce wydać 12,2 mln zł na usługi programistyczne