TVP ABC liderem kanałów dla dzieci (wideo)
Uruchomiony 15 lutego br. kanał TVP ABC w pierwszych dniach marca był zdecydowanie najchętniej oglądaną telewizją dziecięcą. Jej udział w całym rynku wyniósł 0,9 proc. TVP ABC było też trzecim najpopularniejszym kanałem wśród najmłodszych widzów.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl - w okresie od 1 do 9 marca br. średni udział TVP ABC w rynku wyniósł 0,92 proc., co zapewniło mu pozycję lidera oglądalności wśród stacji dziecięcych. Kolejny kanał w rankingu - Nick Jr. - miał już 0,54 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęło MiniMini+ z 0,57 proc. udziału. Identyczna była kolejność w grupie wiekowej 4-12, gdzie również TVP ABC miało dużą przewagę nad pozostałymi stacjami. Jego udział wyniósł 5,6 proc. Wynik Nick Jr. to 4,14 proc., a MiniMini+ - 4,01 proc.
1-9.03.2014 | Wszyscy 4+ | 16-49 | 4 – 12 |
Kanał | SHR% | SHR% | SHR% |
TVP ABC | 0,92 | 0,84 | 5,6 |
Nick Jr | 0,54 | 0,62 | 4,14 |
MiniMini | 0,57 | 0,52 | 4,01 |
Nickelodeon | 0,54 | 0,49 | 3,9 |
CartoonNetwork | 0,51 | 0,42 | 3,89 |
Disney Channel | 0,43 | 0,32 | 3,55 |
Disney Junior | 0,41 | 0,46 | 3,11 |
Disney XD | 0,29 | 0,21 | 2,29 |
Nickelodeon HD | 0,22 | 0,23 | 1,39 |
teleTOON+ | 0,14 | 0,09 | 1,29 |
Polsat JimJam | 0,18 | 0,2 | 1,17 |
Boomerang | 0,15 | 0,15 | 1,08 |
BBC Cbeebies | 0,14 | 0,14 | 0,94 |
- Kanał TVP ABC jest jedynym dziecięcym kanałem dystrybuowanym w naziemnej telewizji cyfrowej. W dużej mierze, w tych gospodarstwach domowych, które do tej pory nie miały dostępu do dziecięcych kanałów satelitarnych i cyfrowych może być prawdziwym hitem, bo w ciągu dnia często dzieci rządzą pilotem - mówi Marek Wochna, prezes Easymedia. - Niewątpliwie data startu została dobrze dobrana - kanał wystartował w trakcie ferii zimowych - cześć grupy celowej - dzieci, miała więcej czasu i okazji do zapoznania się z jego ofertą - dodaje Wochna.
TVP ABC zajęło jednocześnie trzecie miejsce wśród wszystkich kanałów oglądanych przez widzów w wieku od 4 do 12 lat. Liderem był tam Polsat z 12,48 proc., a drugi był TVN - 8,54 proc. Udział TVP ABC wyniósł natomiast 5,6 proc. - Przy odpowiedniej polityce programowej oraz promocji kanału, jestem przekonany, że nadawca będzie w stanie osiągnąć około 8 proc. -10 proc. udziałów w grupie 4-12 - uważa Wochna.
1-9.03.2014 | Wszyscy 4+ | 16-49 | 4 – 12 |
Stacja | SHR% | SHR% | SHR% |
Polsat | 11,41 | 13,05 | 12,48 |
TVN | 11,86 | 13,58 | 8,54 |
TVP ABC | 0,92 | 0,84 | 5,6 |
TVP1 | 14,62 | 10,91 | 5,39 |
TV Puls | 3,09 | 3,38 | 4,81 |
Nick Jr | 0,54 | 0,62 | 4,14 |
TVP2 | 9,49 | 7,98 | 4,06 |
MiniMini | 0,57 | 0,52 | 4,01 |
Nickelodeon | 0,54 | 0,49 | 3,9 |
CartoonNetwork | 0,51 | 0,42 | 3,89 |
Disney Channel | 0,43 | 0,32 | 3,55 |
Others Regional | 3,54 | 3,81 | 3,5 |
TV Puls 2 | 1,23 | 1,38 | 3,13 |
Disney Junior | 0,41 | 0,46 | 3,11 |
TV4 | 2,69 | 2,78 | 3,01 |
Kanał TVP ABC nadaje od 15 lutego br. Poza naziemną telewizję cyfrową dostępny jest też w wybranych sieciach kablowych jak UPC Polska, Vectra i Inea. Stacji nie ma natomiast w ofercie żadnej z platform cyfrowych.
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dla dzieci (wideo)
tvp info po zmianach dogoniło tvpinfo, tvp regionalna ma koło 1 proc. - tvp rządzi!!!
Drogie dziecko, pozwolę sobie nie zniżać się do twojego poziomu. "Bo te, które ja znam(...)". No tak, znać dzieci, a mieć dzieci to ogromna różnica, której zdaje się nie dostrzegasz.
Mój 3 letni syn ogląda ABC, ale głównie Smerfy i Tabaluga ewentualnie Misia Uszatka, ale to wszystko. Na pozostałych kreskówkach woli zająć się czymś innym, choćby zabawą w Boba Budowniczego, czy wyjść na dwór, bo pogoda jest coraz lepsza.
Przypominam jednocześnie, że zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe różnią się od siebie upodobaniami i to co podoba się dzieciom, które znasz, niekoniecznie musi się podobać memu synowi, czego zdaje się również nie dostrzegłeś nadęty "chłopczyku".