TVP 2 więcej z reklam, Polsat i TVP 1 - mniej
W lipcu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam ponad 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spore spadki wpływów reklamowych zanotowały TVP 1i Polsat, za to wzrost osiągnęła TVP 2.
Z danychKantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych bez autopromocji były w lipcu o 5,2 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten spadek był minimalnie większy, ponieważ wydatki na autopromocję zmniejszyły się w skali roku o 16,7 proc.
>>> Reklama radiowa o jedną trzecią w górę. Jedynka i Trójka dwa razy więcej
Wśród czołowych stacji minimalnie więcej niż rok wcześniej zarobiła z reklam TVN. Z kolei wpływy reklamowe TVP 2 były o 4,7 proc. wyższe. Za to Polsat zarobił na reklamach 10,1 proc. mniej niż w lipcu ub.r., a TVP 1 - 10,2 proc. mniej.
>>> Duży spadek TVN 24 i Polsat News, TVP 2 odrabia straty
Jeszcze większy spadek cennikowych wpływów reklamowych - 26,7 proc. - w skali roku zanotował AXN. Z kolei TV Puls w lipcu br. zarobiła z reklam tylko 40,8 proc. tego co rok wcześniej, a 4FunTv - jedynie 16,8 proc. W efekcie obie stacje wypadły z czołowej dziesiątki zestawienia.
>>> Reklama w I półroczu: Polsat i TVN więcej, TVP - mniej
Z drugiej strony wpływy reklamowe TV 4 wzrosły w skali roku o 34,9 proc. Natomiast TVN 24 zarobiła z reklam o 8,8 proc. więcej niż w lipcu ub.r.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
VII.2011 | VII.2010 | |
Polsat | 142 595 956 zł | 158 648 490 zł |
TVN | 129 637 629 zł | 129 455 496 zł |
TVP 1 | 111 669 726 zł | 124 411 154 zł |
TVP 2 | 84 443 306 zł | 80 617 277 zł |
Viva Polska | 33 495 460 zł | 34 663 030 zł |
Discovery Channel | 25 699 450 zł | 27 027 820 zł |
TVN 24 | 24 585 306 zł | 22 598 681 zł |
AXN | 21 179 517 zł | 28 895 796 zł |
TV 4 | 18 103 319 zł | 13 424 556 zł |
TVP Info | 13 775 869 zł | 13 865 794 zł |
monitorowane tytuły razem | 765 732 249 zł | 807 443 768 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 770 761 042 zł | 813 481 904 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 5 028 793 zł | 6 038 136 zł |
Dołącz do dyskusji: TVP 2 więcej z reklam, Polsat i TVP 1 - mniej