TVN24 z rekordowym wynikiem, traci TVP Info. TVP1 i TVN na czele rynku telewizyjnego
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 7 do 13 marca 2016 roku zwiększył się o 0,12 pkt. proc. do 11,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,24 pkt. proc. i wyniósł 11,17 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat. Wynik tej stacji to 10,94 proc., po spadku o 0,08 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,51 proc.; w dół o 0,26 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (4,02 proc.; do góry o 0,40 pkt. proc.), TV4 (3,70 proc.; + 0,45 pkt. proc.), Puls 2 (1,89 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Stopklatka TV (1 proc.; + 0,01 pkt. proc.) i Nickelodeon (0,82 proc.; + 0,06 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 29.02.2016 - 06.03.2016 | 07.03.2016 - 13.03.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 808 823 | 11,49% | 798 107 | 11,61% |
2 | TVN | 802 966 | 11,41% | 768 105 | 11,17% |
3 | Polsat | 775 261 | 11,02% | 752 197 | 10,94% |
4 | TVP2 | 617 423 | 8,77% | 584 792 | 8,51% |
5 | TVN24 | 254 714 | 3,62% | 276 147 | 4,02% |
6 | TV4 | 228 956 | 3,25% | 254 635 | 3,70% |
7 | TV PULS | 236 388 | 3,36% | 226 350 | 3,29% |
8 | TVP INFO | 220 676 | 3,14% | 210 673 | 3,06% |
9 | TVN7 | 230 091 | 3,27% | 196 303 | 2,86% |
10 | Puls 2 | 126 374 | 1,80% | 129 832 | 1,89% |
11 | TTV - Twoja Telewizja | 119 639 | 1,70% | 107 501 | 1,56% |
12 | TV6 | 111 608 | 1,59% | 99 130 | 1,44% |
13 | Polsat2 | 96 554 | 1,37% | 97 904 | 1,42% |
14 | TVP Seriale | 86 210 | 1,22% | 87 247 | 1,27% |
15 | TVP Rozrywka | 78 704 | 1,12% | 72 564 | 1,06% |
16 | Polsat News | 69 442 | 0,99% | 68 730 | 1,00% |
17 | Stopklatka | 69 459 | 0,99% | 68 602 | 1,00% |
18 | TVP3 | 66 499 | 0,94% | 61 005 | 0,89% |
19 | Fokus TV | 65 760 | 0,93% | 60 347 | 0,88% |
20 | Nickelodeon | 53 553 | 0,76% | 56 333 | 0,82% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Stacja ta zmniejszyła udział o 0,35 pkt. proc. do 14 proc. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,06 proc., po spadku o 0,89 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,42 proc., po wzroście o 0,13 pkt. proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Dwójka (w dół o 0,18 pkt. proc. do 7,35 proc.).
Warto dodać, że sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł zaledwie 14,77 proc., czyli tylko minimalne więcej, niż udział samego Polsatu.
Wszyscy 16-49 | 29.02.2016 - 06.03.2016 | 07.03.2016 - 13.03.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 386 560 | 14,35% | 364 438 | 14,00% |
2 | Polsat | 348 842 | 12,95% | 313 934 | 12,06% |
3 | TVP1 | 196 327 | 7,29% | 193 268 | 7,42% |
4 | TVP2 | 202 940 | 7,53% | 191 483 | 7,35% |
5 | TV4 | 99 434 | 3,69% | 108 762 | 4,18% |
6 | TV PULS | 102 587 | 3,81% | 99 067 | 3,81% |
7 | TVN7 | 89 890 | 3,34% | 77 863 | 2,99% |
8 | TVN24 | 64 451 | 2,39% | 65 187 | 2,50% |
9 | Puls 2 | 53 668 | 1,99% | 58 570 | 2,25% |
10 | TTV - Twoja Telewizja | 51 065 | 1,90% | 45 118 | 1,73% |
11 | TV6 | 49 029 | 1,82% | 44 297 | 1,70% |
12 | TVP Seriale | 42 998 | 1,60% | 40 092 | 1,54% |
13 | Polsat2 | 36 149 | 1,34% | 36 850 | 1,42% |
14 | Polo TV | 30 258 | 1,12% | 32 471 | 1,25% |
15 | TVP INFO | 32 605 | 1,21% | 30 674 | 1,18% |
16 | Fokus TV | 30 341 | 1,13% | 26 923 | 1,03% |
17 | TVP Rozrywka | 26 251 | 0,97% | 25 732 | 0,99% |
18 | Stopklatka | 23 668 | 0,88% | 25 495 | 0,98% |
19 | TVN Style | 23 993 | 0,89% | 22 255 | 0,85% |
20 | TVN Turbo | 22 265 | 0,83% | 22 133 | 0,85% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVN24 z rekordowym wynikiem, traci TVP Info. TVP1 i TVN na czele rynku telewizyjnego