TVN Style na czele kanałów lifestylowych w 2016 roku
W 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce był TVN Style. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Lifetime, a na przeciwnym biegunie znalazł się kanał Discovery Life.
Udział TVN Style w rynku telewizyjnym w 2016 roku wyniósł 0,70 proc., po wzroście w porównaniu do 2015 roku o 4,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Drugą lokatę zajął Polsat Play, którego wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 7,55 proc. i wyniósł 0,57 proc.
Oczko niżej, z udziałem wynoszącym 0,51 proc., znalazł się kanał TVN Turbo. Jego wynik poszedł do góry o 6,25 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 250 proc., pochwalić się mogła stacja Lifetime. Jej średni udział w ub.r. wyniósł 0,07 proc., a stacja ta awansowała z miejsca 12. na 10.
Z kolei największą jedyną stratę zanotował kanał Discovery Life, który spadł z pozycji 6. na 7. Jego wynik zmalał o 18,75 proc. do 0,13 proc.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|
rok |
|||
2015 |
2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
% |
TVN Style |
0,67% |
0,70% |
4,48% |
Polsat Play |
0,53% |
0,57% |
7,55% |
TVN Turbo |
0,48% |
0,51% |
6,25% |
Polsat Cafe |
0,38% |
0,41% |
7,89% |
TLC |
0,35% |
0,31% |
-11,43% |
Domo+ |
0,12% |
0,16% |
33,33% |
Discovery Life |
0,16% |
0,13% |
-18,75% |
Kuchnia+ |
0,09% |
0,10% |
11,11% |
Polsat Food |
0,09% |
0,09% |
0,00% |
Lifetime |
0,02% |
0,07% |
250,00% |
BBC Lifestyle |
0,06% |
0,05% |
-16,67% |
E!Entertainment |
0,03% |
0,04% |
33,33% |
Wśród widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem życia pozycja lidera również należała do stacji TVN Style, której udział w ub.r. wyniósł 0,95 proc., po wzroście o 5,56 proc.
Drugie miejsce, z wynikiem na poziomie 0,82 proc., zajął TVN Turbo, notujący wzrost o 12,33 proc. Ostatnia lokata podium przypadła stacji Polsat Play. Jej udział wyniósł 0,67 proc. (bez zmian).
Również i w tym ujęciu najwięcej zyskał kanał Lifetime (kanał ten zanotował wzrost o 200 proc. do 0,06 proc. udziału). Na przeciwnym biegunie znalazły się ex aequo dwie stacje: TLC (0,40 proc. udziału) i Discovery Life (0,15 proc. udziału). Obie anteny zanotowały spadek oglądalności, wynoszący 16,67 proc.
Wirtualnemedia.pl |
16-49 |
Dynamika |
|
rok |
|||
2015 |
2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
% |
TVN Style |
0,90% |
0,95% |
5,56% |
TVN Turbo |
0,73% |
0,82% |
12,33% |
Polsat Play |
0,67% |
0,67% |
0,00% |
TLC |
0,48% |
0,40% |
-16,67% |
Polsat Cafe |
0,39% |
0,39% |
0,00% |
Domo+ |
0,12% |
0,16% |
33,33% |
Discovery Life |
0,18% |
0,15% |
-16,67% |
Kuchnia+ |
0,09% |
0,10% |
11,11% |
Polsat Food |
0,10% |
0,10% |
0,00% |
BBC Lifestyle |
0,08% |
0,07% |
-12,50% |
E!Entertainment |
0,06% |
0,07% |
16,67% |
Lifetime |
0,02% |
0,06% |
200,00% |
W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w grupie 4+, ex aequo z udziałem na poziomie 0,60 proc., były dwie stacje: Polsat Play (wzrost o 7,14 proc.) i TVN Style (w dół o 13,04 proc.). Z kolei w grupie 16-49 udział liderującego TVN Style zmniejszył się o 9,78 proc. do 0,83 proc.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|
grudzień |
|||
2015 |
2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
% |
Polsat Play |
0,56% |
0,60% |
7,14% |
TVN Style |
0,69% |
0,60% |
-13,04% |
TVN Turbo |
0,46% |
0,49% |
6,52% |
Polsat Cafe |
0,34% |
0,41% |
20,59% |
TLC |
0,25% |
0,25% |
0,00% |
Domo+ |
0,12% |
0,13% |
8,33% |
Discovery Life |
0,13% |
0,09% |
-30,77% |
Polsat Food |
0,09% |
0,09% |
0,00% |
Kuchnia+ |
0,09% |
0,08% |
-11,11% |
Lifetime |
0,04% |
0,07% |
75,00% |
BBC Lifestyle |
0,05% |
0,06% |
20,00% |
E!Entertainment |
0,02% |
0,02% |
0,00% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
Wirtualnemedia.pl |
16-49 |
Dynamika |
|
grudzień |
|||
2015 |
2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
% |
TVN Style |
0,92% |
0,83% |
-9,78% |
TVN Turbo |
0,66% |
0,78% |
18,18% |
Polsat Play |
0,74% |
0,69% |
-6,76% |
Polsat Cafe |
0,32% |
0,38% |
18,75% |
TLC |
0,32% |
0,33% |
3,13% |
Domo+ |
0,11% |
0,15% |
36,36% |
Discovery Life |
0,13% |
0,11% |
-15,38% |
Polsat Food |
0,11% |
0,10% |
-9,09% |
Kuchnia+ |
0,07% |
0,08% |
14,29% |
BBC Lifestyle |
0,07% |
0,06% |
-14,29% |
Lifetime |
0,03% |
0,05% |
66,67% |
E!Entertainment |
0,04% |
0,04% |
0,00% |
Dołącz do dyskusji: TVN Style na czele kanałów lifestylowych w 2016 roku