TVN: rynek reklamy TV wzrośnie o 13% w 2008 r.
Rynek reklamy telewizyjnej w Polsce wzrośnie w 2008 r. o 13%,oceniła grupa medialna TVN w poniedziałek.
"Zarząd TVN oczekuje, iż rynek reklamy telewizyjnej będzie rósłw tempie 13% w 2008 r." - czytamy w komunikacie. Bazując na tymzałożeniu spółka ocenia, że jej przychody wzrosną o 18-20% w skaliroku.
"Naszym zdaniem w Polsce w przyszłości produkt krajowy brutto ipoziom wydatków konsumentów będzie dalej rosnąć, nie możemy jednakzapewnić, że tendencje te utrzymają się, ani też, że potencjalnywzrost wydatków na reklamę wpłynie jednocześnie na wzrostprzychodów z tytułu emisji reklam osiąganych przez nas. Abstrahującod wspomnianej wyżej sezonowości przewidywania dotyczące poziomuwydatków na reklamę są możliwe z miesięcznym wyprzedzeniem, niemożemy więc z dokładnością oszacować naszych przyszłych przychodówz tytułu emisji reklam" - ocenia zarząd spółki w komunikacie. TVNzastrzega również, że na jego politykę cenową w zakresie reklammoże wpłynąć strategia konkurencji.
TVN zastrzega, że na rynku reklamowym panuje silna konkurencja.W związku z tym większość nadawców stosuje wysokie upusty dla domówmediowych.
"Choć łączna suma zniżek i opustów nie jest ujawniana,szacujemy, że nakłady netto na reklamę telewizyjną w ciągu trzechmiesięcy zakończonych 31 grudnia 2007 r. stanowiły ok. 37,%wykazywanych nakładów brutto w Polsce" - czytamy w komunikacie.
Narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa TVN miała 243,31 mln złzysku wobec 258,82 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 1554,73 mln zł wobec 1165,03 mln zł.
Dołącz do dyskusji: TVN: rynek reklamy TV wzrośnie o 13% w 2008 r.