TVN po raz pierwszy pokonał Polsat - duży wzrost zysków w I kw.
W najbliższych tygodniach do KRRiT grupa TVN złożony zostanie wniosek o uruchomienie nowego kanału tematycznego.
W porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku, zysk netto w I kwartale 2006 roku grupy TVN wzrósł o 40% do 48,89 mln zł wobec 35,05 mln zł rok wcześniej, podała spółka w poniedziałek.
„Przychody wzrosły o 22% do 236 mln zł. za 194 mln w tym samym okresie w ubiegłym roku” – powiedziała wczoraj Karen Burgess, wiceprezes zarządu TVN S.A.
Wzrost wynika przede wszystkim z podniesienia średnio o 7% cen reklam w stacji.
„Przychody reklamowe wzrosły o 15%, do 188 mln zł. ze 164 mln w pierwszym kwartale 2005” – dodaje wiceprezes.
Wpływy z reklam stanowią 79% wpływów stacji, 6% stanowią przychody z tytułu udzielania licencji na emisję programów telewizyjnych operatorom sieci kablowych, 5% to dochód ze sponsoringu. Duży wzrost stacja zanotowała z uczestnictwa telewidzów w programach przez telefon (audiotele). Wzrost o 44% do 14 mln zł.
Przyczyniło się do tego również wprowadzenie w październiku 2005 roku programu TVN Gra.
„Zanotowaliśmy najlepsze wyniki oglądalności w prime time w grupie docelowej (16-49), wzrost do 35% z 31% w analogicznym okresie 2005 roku” – mówi Karen Burgess.
„W pierwszym kwartale 2006 roku program TVN po raz pierwszy w ośmioletniej historii pokonał Polsat w oglądalności całodobowej” – mówi Piotr Walter, prezes zarządu TVN S.A.
„Wyniki oglądalności przekładają się oczywiście na wyniki finansowe, ale na pewno nie w proporcji jeden do jednego. Dlatego staramy się budować naszą ramówkę w taki sposób, aby była ona atrakcyjną od najwcześniejszych godzin porannych, aż do prime time’u. Popularność naszego programu budują nie tylko takie rodzynki jak „Taniec z gwiazdami”, którego niedzielny finał uzyskał wynik 44% udziału w widowni” – dodaje Walter.
Do sukcesu przyczyniła się wiosenna ramówka bazująca na popularnych audycjach z wcześniejszych sezonów. Oprócz „Tańca z gwiazdami” są to TVN-owskie seriale: „Magda M.”, „Niania”, „Kryminalni”, „W-11 Wydział Śledczy” i „Detektywi”. Do tego dochodzą nowe produkcje takie jak: „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, „Agencja” i docu-drama „Wielkie ucieczki”.
Wśród dziesięciu najbardziej popularnych audycji w marcu 2006 roku znalazło się siedem produkowanych przez TVN, w tym „Taniec z gwiazdami”, który osiągnął najlepszy wynik oglądalności (pierwszy odcinek trzeciej serii oglądało ponad 7 mln widzów, finał 7,4 mln).
Trwają negocjacje z operatorami kablowymi. TVN zmienia umowy z sieciami kablowymi i kilkukrotnie podnosi ceny swoich kanałów tematycznych. Obecnie za TVN Turbo oraz TVN Style operatorzy płacili stacji jeden cent dolara amerykańskiego od abonenta. Piotr Walter twierdzi, że docelowa cena powinna wynieść 9 eurocentów od abonenta.
„Nie ukrywam, że jest to droga przez mękę, ale mamy zamiar dojść do wspólnego konsensusu” – mówi Walter.
W sprawie dystrybucji kanałów grupy TVN, firma rozmawia również z TP SA, która jeszcze w tym roku zaoferuje swoim abonentom programy telewizyjne za pomocą gniazdka telefonicznego.
W najbliższych tygodniach do KRRiT złożony zostanie wniosek o uruchomienie kolejnego kanału. Szefostwo TVN nie chce na razie zdradzać, jaki miałby to być program. Walter powiedział jedynie, że w tym roku TVN planuje uruchomienie dwóch kolejnych kanałów tematycznych, w tym we wrześniu kanału medycznego TVN Med.
Dołącz do dyskusji: TVN po raz pierwszy pokonał Polsat - duży wzrost zysków w I kw.