Turner inwestuje 15 mln dolarów w serwis Mashable, będą wspólne produkcje wideo
Koncern medialny Turner zainwestuje kwotę 15 milionów dolarów w internetowy serwis Mashable. Partnerzy zapowiadają wspólne tworzenie treści wideo, a Kevin Reilly, szef kreatywny Turner Entertainment zasiądzie w zarządzie Mashable.
O nowej rundzie finansowania, w której Mashable pozyskał 15 mln dolarów od Turnera, poinformował dziennik „The Wall Street Journal”.
Według doniesień inwestycja kapitałowa to jedynie część szerszej współpracy, którą zapowiadają obaj partnerzy. Zamierzają wspólnie tworzyć treści wideo przeznaczone zarówno na platformy cyfrowe, jak i wykorzystywane w tradycyjnej telewizji. Turner uzyska także dostęp do stworzonego przez Mashable narzędzia analitycznego o nazwie Velocity, które pozwala na precyzyjną ocenę jakie materiały zdobywają największe zaangażowanie odbiorców.
Turner i Mashable zamierzają też współdziałać w segmencie reklamowym. W planach jest tworzenie treści wideo wspólnie kreowanych dla reklamodawców nadających się jednocześnie do telewizji i internetu.
W ramach umowy Kevin Reilly, szef kreatywny Turner Entertainment zostanie członkiem zarządu Mashable. - Sądzę, że Mashable może nas sporo nauczyć i dostarczyć nam unikalne treści - przyznaje w rozmowie z „WSJ” Reilly. - Dzisiaj wiele tradycyjnych firm medialnych poszukuje inwestycji w internecie, by w ten sposób nauczyć się funkcjonowania w obszarze, którego po prostu nie rozumieją.
Kierownictwo Mashable zapowiada, że pozyskane środki w większości zostaną skierowane na rozwój serwisu w segmencie wideo.
Dołącz do dyskusji: Turner inwestuje 15 mln dolarów w serwis Mashable, będą wspólne produkcje wideo