Tureccy internauci najczęściej korzystają z komunikatorów
Ponad 1/4 czasu spędzanego w sieci turceccy użytkownicy przeznaczają na korzystanie z komunikatorów internetowych.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w maju bieżącego roku z internetu korzystało 18,14 miliona mieszkańców Turcji w wieku co najmniej 15 lat. Pod tym względem kraj ten był wówczas siódmą największą internetową populacją w Europie.
W sumie tureccy internauci spędzili w maju 544 miliony godzin online, co daje najwyższą na naszym kontynencie średnią 30 godzin na jednego użytkownika. Najbardziej popularne wśród nich były komunikatory internetowe, na które poświęcili 25,9 procenta czasu. Następne pod tym względem były serwisy społecznościowe (9,9 proc.), gry (6,9 proc.), poczta e-mail (4,6 proc.), newsy/informacje (4,1 proc.), multimedia (2,7 proc.), wyszukiwanie/nawigacja (2,5 proc.), prasa codzienna (2,3 proc.), sport (1,9 proc.), aukcje (1,5 proc.) oraz wszystkie pozostałe (łącznie 37,9 proc.).
14,44 z 18,1 miliona (79,6 proc.) wspomnianych internautów z Turcji logowało się w maju na strony serwisów społecznościowych. Zdecydowanie najchętniej odwiedzany był Facebook.com (13,14 mln), który wyprzedził kolejno Mynet Eksenim (2,54 mln), Netlog.com (1,99 mln), MySpace (1,09 mln), Hi5.com (897 tys.), Yonja.com (882 tys.), Badoo.com (857 tys.), Garantiarkadas.com (601 tys.), Birgece.com (505 tys.) oraz Gecevip.com (381 tys.).
Dołącz do dyskusji: Tureccy internauci najczęściej korzystają z komunikatorów