Trzy czwarte polskich internautów ma konto na Nk.pl, dwie trzecie – na Facebooku
77 proc. polskich internautów deklaruje, że ma konto na Nk.pl, a 63 proc, że na Facebooku – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. W ogóle z serwisów społecznościowych nie korzysta 8 proc. użytkowników sieci w naszym kraju.
Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia pokazuje, że zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi w Polsce są Nk.pl i Facebook. Posiadanie konta na Gronie lub Goldenline deklaruje mniej więcej co czwarty użytkownik sieci w naszym kraju. Warto zauważyć, że według lipcowego badania Megapanel PBI/Gemius witryny te mają jedynie nieco ponad 10-procentowy zasięg (więcej na ten temat). Może to oznaczać, że część użytkowników tych portali rzadko z nich korzysta albo nawet przestało to robić, ale nie usunęło swoich profili.
Wśród polskich internautów mających konta na Nk.pl, Facebooku i Gronie nieco więcej jest kobiet. Za to wśród użytkowników Twittera z naszego kraju zdecydowanie przeważają mężczyźni. Dwa razy więcej mężczyzn niż kobiet jest w grupie polskich internautów, którzy nie założyli konta w żadnym serwisie społecznościowym.
Wśród polskich użytkowników Facebooka i Grona przeważają osoby poniżej 35. roku życia. Co trzeci Polak korzystający z Goldenline jest na początku działalności zawodowej, mając od 25 do 34 lat. Natomiast co czwarty użytkownik sieci z naszego kraju nieposiadający konta w żadnym serwisie społecznościowym ma co najmniej 55 lat.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w formie wywiadów CAWI w oparciu o panel internetowy epanel.pl. Ankiety w dniach 6-13 września br. wypełniło 1936 Polaków w wieku 15-75 lat, którzy korzystają z internetu.
Dołącz do dyskusji: Trzy czwarte polskich internautów ma konto na Nk.pl, dwie trzecie – na Facebooku