Tour de Pologne stracił widzów. 2 mln zł z reklam
Tegoroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oglądało w TVP1 średnio 1,08 mln widzów, o 290 tys. mniej niż rok wcześniej. Jednak stacja była w czasie transmisji liderem rynku. Wpływy TVP z reklam nadanych przy relacjach z wyścigu wyniosły 2 mln zł.
Tour de Pologne 2013 trwał od 27 lipca do 3 sierpnia br. Transmisje ze startów poszczególnych etapów i ich decydujących odcinków oglądało w TVP1 średnio 1,08 mln widzów. Dało to stacji 14,72 proc. udziału w grupie 4+ i 8,62 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dłuższe relacje w TVP Sport gromadziły przeciętnie 115 tys. oglądających, a udział tego kanału plasował się odpowiednio na poziomie 1,53 proc. i 0,93 proc.
W zeszłym roku wyścig odbywał się w dniach 10 - 16 lipca. Relacje z imprezy śledziło wówczas w Jedynce 1,36 mln osób przy udziale wynoszącym 17,35 proc. wśród wszystkich widzów i 12,24 proc. w grupie komercyjnej, natomiast w TVP Sport widownia wynosiła 79 tys. osób, a udział odpowiednio 1 proc. i 0,84 proc.
|
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Okres | Kanał | AMR | SHR % | SHR % |
Tour de Pologne 2013 27-07-2013 – 03-08-2013 | TVP1 | 1 076 552 | 14,72% | 8,62% |
TVP Sport | 114 456 | 1,53% | 0,93% | |
| Wirtualnemedia.pl | |||
Tour de Pologne 2012 10-07-2012 – 16-07-2012 | TVP1 | 1 362 240 | 17,35% | 12,24% |
TVP Sport | 79 177 | 1,00% | 0,84% |
Mimo spadku oglądalności, TVP1 w czasie nadawania relacji z Tour de Pologne była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,53 proc. był Polsat, dalej uplasowały się TVN (10,03 proc.) i TVP2 (9,02 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej to Polsat był liderem, a TVP1 zajęła miejsce trzecie, notując gorszy wynik także od TVN.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 - Tour de Pologne | 1 076 552 | 14,72% | 8,62% |
TVP2 | 659 707 | 9,02% | 5,80% |
Polsat | 916 694 | 12,53% | 13,86% |
TVN | 733 752 | 10,03% | 10,81% |
Najwięcej widzów (1,54 mln) zgromadziła relacja z przejazdu kolarzy z Krakowa do Rzeszowa, który odbył się 30 lipca br. Natomiast finałowy etapu wyścigu, który miał miejsce w sobotę 3 sierpnia br. w Krakowie oglądało 1,33 mln osób.
Tour de Pologne 2013 | Wszyscy 4+ |
| ||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % |
30-07-2013 | 17:27 | 19:09 | 1 544 040 | 18,39% |
03-08-2013 | 17:26 | 18:56 | 1 328 415 | 17,89% |
02-08-2013 | 17:27 | 19:07 | 1 173 629 | 15,70% |
Wpływy z reklam emitowanych przy transmisjach z Tour de Pologne 2013 w TVP1 i w TVP Sport wyniosły niecałe 2 mln zł.
Zwycięzcą klasyfikacji generalnej 70. edycji wyścigu został Pieter Weening. Organizatorem Tour de Pologne jest Czesław Lang (przeczytaj z nim wywiad).
Dołącz do dyskusji: Tour de Pologne stracił widzów. 2 mln zł z reklam