SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Top Gear' w dół o 22 proc., 'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych

W październiku 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".

Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w październiku 2009 r. 101 562 egz., co w stosunku do lipca 2008 roku oznacza spadek o 12 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 99 152 egz. (spadek o 3 proc.).

Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w października 2009 r. wyniosła 66 580 (w dół o 22 proc.). 

październik

 
20092008
ZKDPSprzedaż ogółem
Auto Świat*101 562115 549
Motor*99 152102 357
Top Gear66 58085 360
Auto Świat Poradnik46 80742 234
Świat Motocykli37 73335 684
Auto, Motor i Sport36 86641 464
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych30 93339 254
Automobilista12 2529 420
V1211 07010 996
Magazyn Rajdowy WRC7 3067 851
Classic Auto6 8678 111


Porównując dane z października 2009 r. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych". 

2009

 
październikwrzesień
ZKDPSprzedaż ogółem
Auto Świat*101 562100 110
Motor*99 15297 475
Top Gear66 58075 414
Auto Świat Poradnik46 80747 983
Świat Motocykli37 73333 505
Auto, Motor i Sport36 86636 314
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych30 93340 890
Automobilista12 25211 226
V1211 07011 862
Magazyn Rajdowy WRC7 3067 517
Classic Auto6 8677 482

 


* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.

Dołącz do dyskusji: 'Top Gear' w dół o 22 proc., 'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
EliMarmur
Mamy połowę stycznia, a tu raport za październik...
odpowiedź
User
L.
Skoro już wrzucacie w jedno porównanie tygodniki z miesięcznikami to dlaczego nie dwumiesięczniki i kwartalniki? Niektóre też mają dobrą sprzedaż
odpowiedź
User
GT
W TOPGEAR najpierw zadziałał efekt nowości, potem nastąpił naturalny spadek. Kolejny znaczny spadek nastąpił z powodu olewczego podejścia redakcji do konstruktywnej krytyki czytelników. Odpowiedzi redakcji na listy czytelników w stylu "i tak wiemy lepiej" nie są zbyt zachęcające do dalszego kupowania tego pisma, z czego konkurencja się cieszy :)
Pozostawiam temat do przemyślenia dla redakcji TG
odpowiedź