Już 15,5 tys. internautów płaci za podcasty Radia TOK FM
Na koniec ub.r. liczba użytkowników płatnej oferty podcastów Radia TOK FM (Grupa Radiowa Agory) wynosiła 15,5 tys. użytkowników, o 46,5 proc. więcej niż rok wcześniej - podała Agora.
W prezentacji wyników Agory podano, że liczba internautów płacących za dostęp do podcastów Radia TOK FM wzrosła z dokładnie 10 594 na koniec 2017 roku do 15 518 na koniec ub.r.
Firma nie informuje, ile wyniosły łączne przychody ze sprzedaży tej oferty ani ile średnio płacił za nią każdy użytkownik
Oferta podcastów składa się z trzech pakietów: pierwszy obejmuje dostęp tylko w serwisie, drugi - w serwisie i aplikacji mobilnej na jednym urządzeniu, a trzeci - na stronie i w aplikacji na czterech urządzeniach. Przy wykupieniu na miesiąc pakiety kosztują odpowiednio 14,90 zł, 19,90 zł i 29,90 zł, przy wykupie na kwartał - 12 zł, 17 zł i 24 zł, a przy zakupie na 12 miesięcy - 10 zł, 14 zł i 19 zł.
W zaprezentowanej w połowie ub.r. strategii na najbliższe lata Agora planuje, że do 2022 roku za podcasty TOK FM będzie płacić 30 tys. użytkowników. We wrześniu ub.r. w ofercie pojawiły się codziennie cykle, które są publikowane tylko w internecie.
Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. TOK FM miało 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2,2 proc. rok wcześniej. Natomiast serwis internetowy stacji w styczniu br. zanotował 1,56 mln realnych użytkowników i 4,71 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Za „Gazetę Wyborczą” płaci w internecie 170 tys. użytkowników
Podcasty TOK FM do jedna z dwóch płatnych ofert internetowych Agory. Od ponad pięciu lat obowiązuje płatny dostęp do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej” (za darmo można oglądać wideo i przeczytać maksymalnie 10 tekstów w miesiącu).
Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 170,5 tys. internautów, wobec 133 tys. rok wcześniej. Agora podała, że przeciętny użytkownik w ub.r. płacił za to 10 zł miesięcznie. - W 2019 roku spodziewamy się dalszego wzrostu wskaźnika ARPU. Naszym celem jest zwiększenie udziału prenumeratorów opłacających subskrypcję poprzez płatności autoodnawialne, bez względu na długość okresu rozliczeniowego - zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju cyfrowego „Gazety Wyborczej”.
Zgodnie ze strategią „Gazeta Wyborcza” w 2022 roku ma mieć 327 tys. subskrybentów cyfrowych, a połowa jej wpływów ma pochodzić z internetu (w ub.r. było to ponad 20 proc.).
W całym ub.r. wpływy ze sprzedaży „GW” zmalały o 0,6 proc. do 92,3 mln zł, a z reklam w niej - o 8,5 proc. do 81,1 mln zł. Przy czym w samym czwartym kwartale przychody sprzedażowe zwiększyły się o 13,6 proc. do 25,9 mln zł.
Natomiast w segmencie radiowym (oprócz TOK FM obejmującym Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio) Agora zanotowała wzrost wpływów o 1,8 proc. do 116 mln zł, z czego przychody reklamowe poszły w górę o 1,6 proc. do 95,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Już 15,5 tys. internautów płaci za podcasty Radia TOK FM