TNS OBOP w nowej szacie
Taylor Nelson Sofres ogłosiła, że wszystkie jej działania w 53 krajach połączy wspólna marka
24 kwietnia 2003 roku, w wyniku repozycjonowania wraz z czerowno-niebieskim logo na całym świecie zniknie nazwa Taylor Nelson Sofres i zastąpi ją skrót "TNS". W większości krajów, w których działa firma, znikną także dotychczasowe, lokalne nazyw firm badawczych.
Posunięcie to odzwierciedla zmiany zachodzące na międzynardowym rynku badań oraz sposób, w jaki firmy używają obecnie informacji marketingowej. Zmiana marki ma także ujednolicić wizerunek TNS na świecie (w tej chwili niektóre firmy w ramach grupy funkcjonują pod swymi starymi markami) oraz być odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów. W dalszym ciągu utrzymany zostanie podział na sektory badawcze. Po zmianie marki sektory nie będą już jednak elemenetem logo TNS. Polska jest jednym z nielicznych państw - gdzie z uwagi na mocno zakorzenioną i bardzo dobrze znaną markę - w użyciu pozostanie nazwa dwuczłonowa, czyli TNS OBOP.
"Ta zmiana to coś więcej niż jedynie zmiana loga i nazwy; operacja ta odzwierciedla nowy sposób myślenia o tym, co możemy zaoferować naszym klientom i jak będziemy z nimi pracować. Przedstawianie danych statystycznych już nie wystarcza, coraz częściej występujemy bowiem w roli konsultantów do spraw informacji rynkowej. Naszym zadaniem jest zrozumieć problem klienta i doradzić mu w jego rozwiązaniu. Chcemy im oferować pogłębione analizy i strategiczne doradztwo biznesowe. W ten sposób przekroczymy granice tradycyjnej definicji firmy badawczej, która kończy obsługę na dostarczaniu raportu z badań. Zgodnie z nowym sloganem TNS mamy stać się szóstym zmysłem w biznesie." - powiedział Andrzej Olszewski, prezes TNS OBOP.
Nowy znak TNS Przy tworzeniu nowego logo pracowała światowej sławy firma konsultingowa Wolff Olins. Ważnym elementem był dobór koloru, który z jednej strony będzie współgrał z nową strategią firmy, a z drugiej wyraźnie odróżni TNS od konkurencji.
"Po analizie możliwych kolorów wybrany został amarant. Kolor świeży i nieoczekiwany. Nowe logo TNS jest proste i śmiałe, a rozmieszczenie liter daje wrażenie trójwymiarowości i poczucie głębi. TNS to czytanie miedzy wierszami, patrzenie poza liczby i ponad trendami. Wierzę, że nowa marka da TNS siłę, na którą zasługuje i pozwoli jej na objęcie czołowej pozycji w tej branży." - powiedział Mateusz Galica, dyrektor marketingu TNS OBOP.
Dołącz do dyskusji: TNS OBOP w nowej szacie