TNS OBOP: Czy lubimy jeść lody?
Z badania Snack Panel przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika ...
Z badania Snack Panel przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, że lody cieszą się wśród Polaków dość dużą popularnością - konsumowane są w prawie 80% gospodarstw domowych. Około 70% Polaków w wieku 10-55 lat jada je co najmniej raz na dwa tygodnie, a najwięcej zwolenników lody mają wśród młodzieży w wieku 10 - 17 lat - 80% konsumentów.
Udział konsumpcji lodów w stosunku do innych przekąsek słonych i słodkich jest stosunkowo duży - 11%. Pod tym względem lody plasują się zaraz za jogurtami (17%) i paczkowanymi ciastkami (14%).
Przeciętnie Polacy jedzą lody ponad 3 razy w ciągu dwóch tygodni, podczas gdy młodzież w wieku 10-17 lat sięga po nie zdecydowanie częściej - około 5 razy. Relatywnie największą ilość lodów Polacy spożywają w maju i w lipcu. Również producenci lodów nasilają swoje kampanie promocyjne w tym okresie. Ponad 80% rocznych wydatków na reklamę telewizyjną ( w 2002 roku prawie 48 mln zł) branża ta wydaje w maju, czerwcu i lipcu.
W ubiegłym roku najmocniej reklamowane na szklanym ekranie były lody Algidy, na ich reklamę wydano prawie 20 mln złotych. Najchętniej wybieraną stacją przez producentów lodów był Polsat (prawie 40% wydatków,) w dalszej kolejności są TVP1 (24%), TVN (22%) oraz TVP2 (13%). Dlaczego lubimy jeść lody? Dla około 80% konsumentów trzy powody wydają się być najważniejsze: sprawienie sobie przyjemności, nagrodzenie się oraz przegryzanie między posiłkami i zaspokojenie głodu.
Większość konsumentów lodów kupuje je w sklepach spożywczych - 95%, trzy czwarte badanych twierdzi, że kupuje lody w super i hipermarketach, a tradycyjna budka/ kiosk z lodami jest miejscem zakupów dla 60% tych, którzy lubią jeść lody.
Dołącz do dyskusji: TNS OBOP: Czy lubimy jeść lody?