56 proc. odbiorców Smart TV korzysta z systemu operacyjnego Samsunga
Południowokoreański koncern Samsung liderem na rynku systemów operacyjnych do telewizorów w USA. Z badania Hub Entertainment Research wynika, że 56 proc. właścicieli Smart TV w tym kraju korzysta z systemu Tizen. Wkrótce może stać się jeszcze popularniejszy na całym świecie, bo sprzedaż telewizorów z oprogramowaniem Samsunga zaczną inne firmy.
Wśród 74 proc. amerykańskich gospodarstw domowych, które posiadają inteligentny telewizor, 88 proc. z nich używa systemu operacyjnego domyślnie zainstalowanego w tym urządzeniu do korzystania z serwisów streamingowych.
Dzięki temu aż 56 proc. odbiorców korzysta z systemu operacyjnego Tizen firmy Samsung, która jest liderem pod względem sprzedaży telewizorów.
Kolejne miejsca zajęły systemy: Roku (44 proc.), WebOS od LG (38 proc.), Amazon Fire TV (29 proc.), Android TV (28 proc.) i Vizio SmartCast (21 proc.).
Hub Entertainment Research podaje, że badanie przeprowadzono na podstawie rozmów z 5204 amerykańskimi konsumentami w przedziale wiekowym 16-74 lata. Do tej pory to znana m.in. z przystawek firma Roku twierdziła, że jest wiodącym dostawcą Smart TV w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku.
Zobacz także: Te telewizory nie mają Android TV, a zdominowały rynek
Sęk w tym, że część odbiorców może korzystać z dwóch albo nawet większej liczby systemów operacyjnych do telewizora. Część właścicieli telewizorów marki Samsung podłącza bowiem do nich przystawki z Roku, Amazon Fire TV czy Android TV, aby na przykład korzystać z aplikacji, których Tizen nie obsługuje. W wielu domach jest też więcej telewizorów niż jeden i są zainstalowane na nich różne systemy.
Tizen pojawi się na telewizorach innych producentów niż Samsung
Niebawem na rynek trafią nowe telewizory firm Akai, Bauhn i Linsar. Mają być wyposażone w system operacyjny Tizen od Samsunga i trafić do Australii, Nowej Zelandii, Francji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Urządzenia mniej znanych producentów trafią głównie do sprzedaży w dyskontach typu Aldi. Branżę zaskoczyła decyzja Samsunga, który dotychczas chciał instalacji Tizena wyłącznie w swoich sprzętach. Na podobny krok zdecydował się LG ze swoim WebOS. Licencje sprzedano markom Blaupunkt i Konka.
Strategia Samsunga i LG jest podyktowana m.in. chęcią skuteczniejszej walki o Google o reklamodawców internetowych. Do właściciela Android TV należy serwis YouTube, w którym przed obejrzeniem poszczególnych treści są wyświetlane reklamy. Południowokoreańskie firmy posiadają platformy Samsung TV Plus i LG Channels z setkami kanałów i tysiącami treści wideo na żądanie. Działają w wielu krajach, ale w Polsce wciąż nie. To serwisy oferowane w modelu AVoD, czyli bezpłatnie z reklamami. Obecność Tizena i WebOS na urządzeniach innych producentów zwiększy ich zasięg, a co za tym idzie przychody reklamowe firm produkujących telewizory.
Dołącz do dyskusji: 56 proc. odbiorców Smart TV korzysta z systemu operacyjnego Samsunga