Polska spółka TikToka potroiła wpływy. Platforma w Europie i Ameryce Łacińskiej miała 911 mln dol. straty
Brytyjska spółka zależna koncernu ByteDance, odpowiadająca za działalność platformy TikTok w Europie i Ameryce Łacińskiej, w ub.r. przy wzroście przychodów ze 171,6 do 990,5 mln dolarów pogłębiła swoją stratę z 654,3 do 910,7 mln dolarów. Zarabia przede wszystkim z reklam. Należąca do niej polska spółka Hyperbola miała 34 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku netto - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Firma TikTok Information Technologies UK zarządza platformą TikTok, także poprzez spółki zależne, w Europie oraz wybranych innych krajach, m.in. Meksyku, Brazylii, Kolumbii i RPA. Zarabia przede wszystkim ze sprzedaży oferty reklamowej - wpływy w tym zakresie poszły w górę rok do roku ze 152,5 do 802,3 mln dolarów.
Skonsolidowane przychody z usług streamingowych zwiększyły się z 16,6 do 151,4 mln dolarów, a z usług towarzyszących realizowanym projektom - z 2,4 do 36,4 mln.
W krajach Unii Europejskiej wpływy wzrosły ze 114 do 531,8 mln dolarów, w Wielkiej Brytanii - z 51,9 do 279,3 mln, a na pozostałych rynkach - z 5,7 do 179,4 mln.
Ponad trzy razy więcej pracowników
Jeśli chodzi o rentowność, firma jest na dużym minusie: w ub.r. strata operacyjna pogłębiła się z 654,3 do 895,6 mln dolarów. Wynika to głównie z dużych wzrostów dwóch kategorii kosztowych: wydatki sprzedażowe i marketingowe poszły w górę z 350,8 do 665,9 mln dolarów, a koszty pracownicze - ze 120,8 do 391,2 mln.
W ub.r. firma wraz ze spółkami zależnymi zatrudniała prawie 4,4 tys. osób, wobec 1,3 tys. rok wcześniej. W samej brytyjskiej spółce zatrudnienie wzrosło z 669 do 1 554 pracowników.
TikTok Information Technologies UK zanotował w ub.r. 901,7 ml dolarów straty netto i zapłacił 6 mln dolarów podatku. Rok wcześniej strata wyniosła 654,3 mln dolarów.
Polska spółka TikToka z zyskiem i prawie 80 pracownikami
Małą cegiełkę do wyników brytyjskiej firmy dołożyła jej polska spółka zależna - działająca od połowy 2019 roku Hyperbola. Jej przychody zwiększyły się z 9,59 do 34,42 mln zł.
Nie odzwierciedla to pozycji TikToka na polskim rynku reklamowym, ponieważ wpływy Hyperboli pochodzą nie od agencji mediowych i reklamodawców, tylko w całości o TikTok Information Technologies UK, dla której polska spółka świadczy usługi badawczo-rozwojowe i sprzedażowo-marketingowe.
Koszty operacyjne spółki zwiększyły się z 8,67 do 31,51 mln zł, do czego najmocniej przyczynił się wzrost wydatków na wynagrodzenia z 5,24 do 20,09 mln zł i na świadczenia pracownicze z 757,8 tys. zł do 3,19 mln zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 77 etatów, o 40 więcej niż w 2020 roku.
Jej zysk sprzedażowy i operacyjny wzrósł z 916,3 tys. zł do 2,9 mln zł, a zysk netto - z 705,1 tys. zł do 1,05 mln zł.
TikTok od wielu miesięcy jest w ścisłej czołówce najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce - według badania Mediapanel w sierpniu br. odwiedziło go 13,03 mln internautów, spędzając średnio po 18 godzin, 55 minut i 21 sekund.
Dołącz do dyskusji: Polska spółka TikToka potroiła wpływy. Platforma w Europie i Ameryce Łacińskiej miała 911 mln dol. straty
Dynamika wzrostu już słabnie (w Polsce już jest płasko), a straty rosną.
Będzie wielkie bum za 2 lata?
Niestety ta plarforma to zabijacz czasu.