TikTok w nowej kampanii chce przekonać biznes, że jest skuteczną platformą mediową
Platforma społecznościowa TikTok zapowiedziała start kampanii, której celem będzie pokazanie rynkowi własnej efektywności marketingowej.
Polski zespół TikToka w kampanii skierowanej do biznesu chce przekonać marketerów do strategii zakładającej aktywną i regularną komunikację organiczną połączoną z wykorzystaniem płatnych działań na TikToku.
- Nasza kampania pozwoli jeszcze lepiej poznać możliwości marketingowe TikToka i udowodni, że jest efektywną platformą mediową, która pozwala na dotarcie do nowej grupy odbiorców - zapowiada Rafał Drzewiecki, head of marketing TikToka w Polsce i Europie Centralnej.
Serwis chce też pokazać możliwości marketingowe związane z jego specyfiką dla firm, szczególnie małych i średnich. Rafał Drzewiecki na spotkaniu prasowym podkreślał, że na TikToku przybywa kont prowadzonych przez fryzjerów, restauracje, jednoosobowe działalności gospodarcze.
CCC i OnlyBio pomogą promować TikToka
Do kampanii TikTok zaprosił marki CCC i OnlyBio, które prowadzą swoje konta w serwisie oraz tiktokerkę Lenę Gryszko. Podczas spotkania z dziennikarzami przedstawiciele Only Bio podali, że już 90 proc. swojej komunikacji marketingowej kierują do użytkowników TikToka.
Na potrzeby kampanii TikTok przygotuje także cykl podcastów „Posłuchaj TikToka”. Gospodarz programu – Artur Kurasiński, w towarzystwie ekspertów i twórców TikToka przybliży słuchaczom format aplikacji i obali popularne mity. Cykl ośmiu audycji ruszy w ciągu najbliższych tygodni. Gościem pierwszego odcinka będzie Rafał Drzewiecki. Rozmowy dostępne będą m.in. na Spotify, Apple Podcasts czy YouTube.
Już wkrótce wystartuje także strona tiktokforbusiness.pl, na której zamieszczone zostaną case studies wybranych kampanii polskich marek, artykuły branżowe oraz seria podcastów.
Kampanię przygotowują 180heartbeats + Jung v Matt (kreacja) oraz MullenLowe (zakup mediów).
TikTok dla rozrywki
Podczas spotkania prasowego szef marketingu TikToka Rafał Drzewiecki zaznaczył, że platforma służy rozrywce.
- 75 proc. użytkowników serwisu korzysta z niego dla rozrywki. Z badań wynika, że jako jedyna platforma podnosi ich na duchu. Dzięki niej odkrywają coś nowego. Misją TikToka jest inspirowanie kreatywności i dawanie radości - powiedział szef marketingu platformy.
Drzewiecki zaznaczył, że algorytm TikToka jest odmienny niż w innych platformach, bo jest zorientowany wyłącznie na kontent, który interesuje użytkowników i zależy wyłącznie od treści, jakie przeglądają. Specyfiką serwisu jest także to, że jest oglądany wyłącznie z dźwiękiem. Ten dźwięk pełni ważną funkcję w przekazie treści. Jest silnie spersonalizowany i ukierunkowany na eksplorowania nowych obszarów - "Discovery state of mind" może pochwalić się 46 proc. jego użytkowników - opisywał Drzewiecki.
Na innej pozycji są także autorzy tiktokowego kontentu. Jak zapewnił Rafał Drzewiecki, twórcy na TikToku mogą zostać łatwiej odkryci dla szerszej publiczności, nawet bez tysięcy obserwujących i szybciej dotrzeć do dużej liczby odbiorców niż w innych mediach społecznościowych. Wystarczy, że publikują dobre, jakościowe treści. Podczas spotkania prasowego podano, że użytkownik TikTok podczas jednej sesji przeglądania angażuje się w aplikacji ponad 8 minut.
Kampanie reklamowe na TikToku opierają się na filmikach widocznych in Feed. Użytkownicy dostają je pomiędzy contentem, który konsumują. To zapewnia stałą obecność marek na platformie, podobnie jak dzieje się to w telewizji - zaznaczają przedstawiciele platformy.
Według danych podawanych przez TikToka, tylko w samej Europie platforma ma 100 milionów użytkowników. Nie wiadomo, ile dokładnie ma użytkowników w Polsce. W 2020 roku TikTok wyprzedził Facebooka i był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie - wynika z danych platformy analitycznej App Annie.
Dołącz do dyskusji: TikTok w nowej kampanii chce przekonać biznes, że jest skuteczną platformą mediową