TikTok porzuca zakupowy livestreaming w Europie i USA. Powodem fiasko projektu w Wielkiej Brytanii
TikTok zrezygnował z rozszerzenia swojej platformy TikTok Shop na Europę i Stany Zjednoczone - wynika z doniesień "Financial Times". Powód? Rozwiązanie polegające na prowadzeniu livestreamingu połączonego z zakupami online nie spotkało się z sukcesem w Wielkiej Brytanii, choć wcześniej sprawdziło się Chinach i innych krajach azjatyckich. Przedstawiciele TikToka nie potwierdzają zastopowania prac nad ekspansją TikTok Shop.
W grudniu 2021 r. TikTok wystartował w Wielkiej Brytanii z nowym formatem zakupów online na żywo. Projekt nosi nazwę TikTok Shop. W trakcie organizowanych wydarzeń mających cechy livestreamu użytkownicy mogą się bawić i jednocześnie kupować rekomendowane produkty.
Nici z Europy i USA
Wielka Brytania była pierwszym rynkiem poza Azją, gdzie trafił e-commerce livestream w wydaniu TikToka. Poza nim oferta jest obecna w Chinach, Tajlandii, Malezji, Wietnamie i Indonezji.
Okazuje się jednak, że coś poszło nie tak. Według informacji podanych przez „Financial Times”, TikTok porzuca plany rozszerzenia platformy TikTok Shop w USA i Europie po tym, jak przedsięwzięcie nie znalazło wielu odbiorców, i nie zdobyło przyczółka w Wielkiej Brytanii.
Czytaj także: TikTok stracił 1,1 mln polskich użytkowników. Dłużej na Instagramie, Twitter i Linkedin ze wzrostami
Na Wyspach Brytyjskich projekt zakupów na żywo nie nabrał rozpędu, a influencerzy prowadzący transmisje na tym rynku zaczęli z nich rezygnować.
Internetowi twórcy wskazywali m.in. na produkty niskiej jakości, które mają oferować, długie godziny pracy i niskie wynagrodzenie jako główne powody rezygnacji. Inne problemy związane były z łańcuchem dostaw i problemami z zamówieniami, które sprawiły, że influencerzy zostali zasypani oburzonymi komentarzami od niezadowolonych kupujących.
- Rynek po prostu jeszcze nie istnieje - powiedział cytowany przez FT anonimowy pracownik TikToka. - Ogólna świadomość konsumentów i wdrażanie takich projektów są wciąż niskie.
- Nieustannie poszukujemy sposobów na poprawianie wrażeń z użytkowania aplikacji przez naszą społeczność i regularnie testujemy nowe funkcje, które inspirują kreatywność, przynoszą radość i wprowadzają innowacje do TikToka na rynkach na całym świecie. TikTok jest dla marek kreatywnym sposobem na prawdziwe dotarcie do odbiorców, a my z prawdziwą ekscytacją eksperymentujemy z nowymi rozwiązaniami komercyjnymi, które umożliwią naszej społeczności odkrywanie i angażowanie się w to, co uwielbia - podał TikTok w oświadczeniu.
W rozmowie z nami przedstawiciele platformy nie potwierdzili zastopowania ani opóźnienia prac nad tym rozwiązaniem dla europejskich rynków, jakkolwiek jest to rozwiązanie dla którego nie ma sztywno określonych terminów kolejnych wdrożeń.
Czytaj także: TikTok walczy ze szkodliwymi treściami. Ponad 102 miliony filmów do kosza, 41 tysięcy dotyczyło Ukrainy
Zgodnie z doniesieniami, w ostatnim czasie wielu pracowników działu e-commerce TikToka w Londynie odeszło, bowiem uznali firmę za wrogie środowisko pracy.
Dołącz do dyskusji: TikTok porzuca zakupowy livestreaming w Europie i USA. Powodem fiasko projektu w Wielkiej Brytanii