144 miliardy ściągnięć aplikacji w 2021 roku. TikTok najpopularniejszy
W 2021 roku z platform Google Play i App Store ściągnięto 144,2 mld aplikacji mobilnych - wynika z danych Sensor Tower. Najbardziej popularny był globalnie TikTok, który wyprzedził Facebooka i Instagrama, w dobie pandemii mocno zyskały aplikacje obsługujące biznes i zdrowie.
Firma analityczna Sensor Tower podsumowała 2021 r. na rynku aplikacji mobilnych. Wyniki zaprezentowane w raporcie zostały oparte na danych pochodzących z dwóch najpopularniejszych sklepów z aplikacjami - Google Play i App Store.
Czytaj także: Jak usunąć konto na Instagramie? Poradnik
Miliardy aplikacji
W 2021 r. użytkownicy ściągnęli w sumie 144,2 mld kopii aplikacji mobilnych. To oznacza wzrost rok do roku o 0,9 proc. i wskazuje na hamujący trend w tym obszarze, bowiem w 2020 r. ściągnięto o 23,8 proc. więcej aplikacji niż w roku 2019.
Na plusie był w ub.r. Google Play, z którego ściągnięto 111,4 mld aplikacji po wzroście o 2,7 proc. Z kolei App Store zanotował spadek instalacji o 4,9 proc. osiągając poziom 32,8 mld.
TikTok na szczycie
W 2021 r. najpopularniejszą aplikacją mobilną pozostawał drugi rok z rzędu TikTok. Ten sukces platforma osiągnęła pomimo faktu, że w drugim kwartale 2020 r. została usunięta z rynku w Indiach.
Na podium znalazły się także należące do koncernu Meta aplikacje Facebook i Instagram, a tuż za nimi są WhatsApp i Messenger, aplikacje także pochodzące ze środowiska Mety. Analitycy Sensor Tower zwracają uwagę na znaczny spadek popularności Zooma, platformy do spotkań online. W 2021 r. aplikacja znalazła się na 8. miejscu, podczas gdy rok wcześniej była na miejscu czwartym.
Gry: Garena Free Fire najpopularniejsza
W zestawieniu Sensor Tower w segmencie gier w 2021 r. po praz pierwszy na szczycie znalazła się Garena Free Fire, w poprzednich dwóch latach tytuł ten pozostawał wiceliderem.
Czytaj także: TikTok trzecim największym serwisem społecznościowym
Na kolejne miejsca rankingu trafiły gry Subway Surfers oraz PUBG Mobile. W pierwszej dziesiątce znalazły się także Roblox, Candy Crush Saga oraz Among Us.
Wśród nowych tytułów gamingowych, które w 2021 r. trafiły do dystrybucji w Google Play i App Store pierwszą trójkę tworzą Bridge Race, Hair Challenge oraz Count Master.
Biznes i zdrowie najważniejsze
Z danych opublikowanych w raporcie wynika, że aplikacje z większości kategorii zanotowały spadek zainteresowania użytkowników w porównaniu z początkiem pandemii w pierwszych miesiącach 2020 r.
Jednak w zestawieniu z okresem sprzed pandemii nastąpił znaczący wzrost ściągnięć aplikacji w kilku segmentach. Liderem są narzędzia dotyczące zdrowia i medycyny (wzrost o 187 proc.), na drugim miejscu znalazły się aplikacje biznesowe (w górę o 102 proc.), zaś popularność gier poszła w górę o 39 proc.
Dołącz do dyskusji: 144 miliardy ściągnięć aplikacji w 2021 roku. TikTok najpopularniejszy