TikTok walczy ze szkodliwymi treściami. Ponad 102 miliony filmów do kosza, 41 tysięcy dotyczyło Ukrainy
W pierwszym kwartale 2022 roku z TikToka usunięto ponad 102 miliony klipów wideo, które nie spełniały regulaminu tej platformy. Większość zamieszczonych filmów została zablokowana przez algorytm przed ich obejrzeniem, a z górą 41 tysięcy materiałów dotyczyło wojny w Ukrainie.
TikTok należy obecnie do najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie, a według ekspertów przypomina rozpędzoną lokomotywę, która może wygrać w 2022 r. w segmencie platform social media.
Niedawno okazało się, że pomimo solennych zapewnień, iż dane o użytkownikach TikToka nie są przekazywane do Chin szefostwo aplikacji mijało się z prawdą. Jak wynika z nagranych rozmów, platforma pozwalała na przekazywanie informacji o użytkownikach ze Stanów Zjednoczonych do chińskiej centrali ByteDance, koncernu będącego właścicielem TikToka.
Miliony klipów do śmietnika
Teraz podano, że ponad 102,3 mln filmów zostało usuniętych przez TikToka w pierwszym kwartale 2022 r. Firma podkreśla, że dla niej nadrzędnym celem jest dbanie o bezpieczeństwo ponad miliardowej społeczności. By tworzyć przyjazną i otwartą dla każdego cyfrową przestrzeń, platforma na bieżąco reaguje na treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Świadczenia Usług. Najnowszy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności przedstawia działania podjęte w pierwszym kwartale 2022 r., chroniące społeczność TikToka przed szkodliwymi treściami.
Oto kluczowe dane z najnowszego raportu TikToka:
- Ponad 102,3 mln filmów zostało usuniętych globalnie w pierwszym kwartale 2022 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków świadczenia usług, co stanowiło około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo (w poprzednim kwartale usunięto ponad 85,8 mln filmów).
- 95,1 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił, a 93,7 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 90 proc. usuniętych treści nie zostało przez nikogo wyświetlonych.
- Ponad 5,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad
- i wytycznych dotyczących reklam.
- Ponad 41 tys. filmów zostało usuniętych przez zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną w Ukrainie.
Czytaj także: BeDigital wprowadza markę Ed Red na TikToka
TikTok twierdzi, że w obliczu wojny w Ukrainie zainwestował znaczne zasoby w opracowanie i wdrożenie nowych narzędzi zwiększających bezpieczeństwo jego użytkowników oraz chroniących ich przed szkodliwą dezinformacją. Platforma powiększyła swoje zasoby moderacyjne, zwiększyła wydatki na współpracę z partnerami fact-checkingowymi, uruchomiła pilotażową wersję polityki dotyczącej mediów kontrolowanych przez państwo, a od 6 marca br. - w związku z rosyjską ustawą o tzw. „fake newsach” - zawiesiła na terenie Rosji możliwość prowadzenia transmisji na żywo oraz publikowania nowych treści.
Zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną w Ukrainie usunął 41 191 filmów, z których 87 proc. naruszało zasady TikToka dotyczące szkodliwych dezinformacji. Zdecydowana większość (78 proc.) została zidentyfikowana proaktywnie, przez zespół ds. bezpieczeństwa TikToka.
Partnerzy weryfikujący fakty pomogli w ocenie 13 738 filmów na całym świecie. Przy 5600 filmach dodano informacje dla widzów, że treści nie można było zweryfikować.
Oznaczono także treści z 49 kont kontrolowanych przez rosyjskie państwo. Na całym świecie zidentyfikowano i usunięto z kolei 6 sieci kont i 204 konta stworzone w celu skoordynowanych działań mających na celu wpływanie na opinię publiczną i wprowadzanie użytkowników w błąd co do ich tożsamości.
Czytaj także: TikTok stracił 1,1 mln polskich użytkowników. Dłużej na Instagramie, Twitter i Linkedin ze wzrostami
W pierwszym kwartale 2022 r. TikTok zapowiedział dwie nowe funkcje, których celem jest poprawa samopoczucia użytkowników platformy: panel czasu ekranowego oraz alerty o czasie spędzonym przed ekranem. Obie funkcje mają pomóc w kontrolowaniu korzystania z aplikacji i zachęcać użytkowników do różnorodnej rozrywki. Specjalnie dla młodszej grupy użytkowników (od 13 do 17 lat) wprowadzone zostały także cotygodniowe podpowiedzi: w przypadku, gdy użytkownik będzie korzystać z aplikacji przez ponad 100 minut w ciągu jednego dnia, gdy następnym razem otworzy aplikację otrzyma informację przypominającą o narzędziu do ustalania na ekranie limitu czasu na korzystanie z TikToka.
Platforma wprowadziła także funkcję „Informacje o tej reklamie”, która pozwoli społeczności TikToka dowiedzieć się więcej na temat personalizacji reklam. Ma to być kolejny krok firmy w stronę zwiększania przejrzystości jej praktyk reklamowych. Dzięki funkcji każdy członek platformy może kliknąć w dowolną reklamę, która pojawi się w jego kanale i dowiedzieć się, dlaczego to właśnie on jest jej odbiorcą.
Dołącz do dyskusji: TikTok walczy ze szkodliwymi treściami. Ponad 102 miliony filmów do kosza, 41 tysięcy dotyczyło Ukrainy