SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TikTok dogania w Polsce Instagrama, wzrosty X i Pinteresta

Facebook i Instagram zanotowały spadki liczby polskich internautów, którzy jednak spędzali na platformach więcej czasu. Ta druga ma już tylko 300 tys. użytkowników więcej niż TikTok. Zmalała odwiedzalność LinkedIna i Reddita, natomiast wzrosty osiągnęły X (dawniej Twitter) i Pinterest.

Z Facebooka niezmiennie korzysta ponad 80 proc. wszystkich polskich internautów. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl platforma w grudniu ub.r. przyciągnęła 24,36 mln użytkowników (co dało 82,06 proc. zasięgu), każdego średnio na 15 godzin, 36 minut i 38 sekund.

Znacznie dłużej odwiedzający korzystali z TikToka. Na platformie każdy z 13,79 mln internautów (46,45 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 17 godzin, 18 minut i 42 sekundy. Z kolei Instagram zanotował 14,09 mln użytkowników, 47,47 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 2 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania.

CZYTAJ TEŻ: Meta Platforms z droższymi reklamami i pierwszą dywidendą. Inwestorzy w euforii

Prawie jedna trzecia polskich internautów zagląda na platformie X, dalej działającą w domenie twitter.com. W grudniu było ich 8,71 mln (29,33 proc. zasięgu), każdy spędził przeciętnie godzinę, 14 minut i 16 sekund.

Na Snapchacie dłużej niż na X i Pintereście

Pinterest miał 6,72 mln użytkowników, 22,64 proc. zasięgu oraz 51 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania, a Snapchat - 5,12 mln odwiedzających, 17,25 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 40 minut i 27 sekund. Blogi funkcjonujące w domenie blogspot.com przyciągnęły 4,38 mln internautów (14,77 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 13 sekund.

Na kilkanaście minut przyciągały internautów LinkedIn i Reddit. Pierwsza platforma zanotowała 4,2 mln użytkowników, 12 minut i 2 sekundy spędzone średnio przez każdego i 14,16 proc. zasięgu, a druga - 2,42 mln odwiedzających, 8,15 proc. zasięgu oraz 11 minut i 5 sekund średniego czasu.

Jedyną polską witryną w zestawieniu jest Wykop. Odwiedziło go 2,34 mln internautów (7,9 proc. zasięgu), a każdy spędził przeciętnie 40 minut i 6 sekund.

W porównaniu z listopadem na Facebooku ubyło 588,4 tys. internautów (to 2,4 proc. w dół), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 32 minuty i 50 sekund (3,6 proc.). Instagram stracił 259 tys. użytkowników (1,8 proc.), zyskując równo 15 minut przeciętnego czasu korzystania (5,2 proc.).

Z kolei TikTok przy niewielkim wzroście liczby odwiedzających (o 88,5 tys., czyli 0,6 proc.) średni czasu korzystania zmalał o 47 minut (4,3 proc.). Jego strata zasięgowa do Instagrama zmalała z 648,8 301,3 tys. użytkowników. W kilku wcześniejszych miesiącach oscylowała wokół 2 mln: Instagram miał zwykle ok. 14,2-15 mln użytkowników, a TikTok - 12,4-13 mln.

CZYTAJ TEŻ: Piosenki dziesiątek artystów znikną z TikToka. Konflikt z Universal Music Group

X osiągnął w grudniu wzrost o 396,4 tys. odwiedzających (4,8 proc.) oraz 6 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,3 proc.), Pinterest - 230,2 tys. użytkowników (3,5 proc.) oraz 7 minut i 9 sekund przeciętnego czasu (16,1 proc.), a Snapchat - 90,4 tys. użytkowników (1,8 proc.) i 23 sekundy średniego czasu (0,2 proc.). Na blogach w domenie blogspot.com przy spadku liczby odwiedzających o 38,4 tys. (0,9 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 40 sekund, czyli 18,8 proc.).

W obu statystykach zmalały natomiast wyniki dwóch platform. LinkedIn stracił 276,9 tys. użytkowników (6,2 proc.) oraz minutę i 36 sekund średniego czasu korzystania (11,7 proc.), a Reddit - 186 tys. internautów (7,1 proc.) oraz minutę i 27 sekund średniego czasu (11,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: TikTok dogania w Polsce Instagrama, wzrosty X i Pinteresta

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl