Tic Tac pod opieką Publicis
Holistyczne podejście do nowego komunikowania marki Tic Tac
Wizerunek marki Tic Tac w dwunastu krajach Europy Środkowej i Wschodniej znajdzie się przez najbliższy rok pod opieką agencji reklamowej Publicis a koordynacją projektu w tym regionie zajmie się warszawski oddział agencji. Takie jest postanowienie umowy zawartej przez Publicis z producentem drażetek Tic Tac, firmą Ferrero. Umowa przewiduje analizę percepcji i pozycji tej marki na poszczególnych rynkach, opracowanie nowej strategii jej komunikowania oraz realizację nowych koncepcji reklamowych, w tym produkcję spotu telewizyjnego. Będzie to pierwszy projekt międzynarodowy koordynowany przez polski Publicis według wprowadzonej z końcem lutego b.r. nowej metodologii o nazwie La Holistic Difference (Holistyczne Odróżnienie). Metodologia ta ma na celu efektywniejsze docieranie do odbiorców z przekazem reklamowym poprzez bardziej elastyczne, holistyczne podejście do reklamowanej marki oraz korzystających z niej konsumentów.
"Przedstawiciele działu marketingu Ferrero powiedzieli nam, że nowa metodologia wprowadzona przez Publicis miała kluczowe znaczenie przy wyborze naszej agencji do opracowania nowej strategii marketingowej marki Tic Tac. Odpowiada bowiem sposobowi, w jaki sami postrzegają tę markę. Ferrero przykłada wiele uwagi do nowoczesnych i efektywnych metod zarządzania markami" - powiedział Marek Gargała, Dyrektor Zarządzający Publicis Sp. z o.o.
Nowy sposób przedstawiania marki Tic Tac poprzedzi szczegółowa analiza jej pozycji w 12 krajach Europy Środkowej i Wschodniej, od Estonii po Macedonię. Koordynowana przez polski Publicis akcja pozwoli ustalić specyfikę lokalnej percepcji tego brandu. W wyniku tych analiz Publicis opracuje nową strategię komunikowania marki Tic Tac dla poszczególnych rynków, według której powstaną konkretne narzędzia reklamowe - począwszy od nowego spotu telewizyjnego po reklamy prasowe. Produkcję nowego filmu reklamowego, który powstanie na potrzeby wszystkich rynków Europy Środkowej i Wschodniej, realizować będzie warszawski Publicis.
"Mamy wiele entuzjazmu dla tego projektu. Przede wszystkim sama marka Tic Tac jest bardzo ciekawa. Poza tym będzie to pierwszy projekt realizowany według nowatorskiej, jeszcze "ciepłej" metodologii La Holistic Difference. To jak nowy samochód, w który nas wyposażono - z lepszą skrzynią biegów, mocniejszym silnikiem, większym poziomem bezpieczeństwa przewożonych Klientów. Dlatego niecierpliwimy się, by przekonać siebie i naszych Klientów jak sprawnie to działa" - powiedział Adam Miecznikowski, Group Account Director w Publicis Sp. z o.o.
La Holistic Difference to nowa metodologia opracowywania sposobów reklamowania produktów lub idei. Jest odpowiedzią agencji Publicis na nowe warunki funkcjonowania reklamy w obecnej dobie zalewu informacji i rosnącej konkurencji coraz większej ilości marek obecnych na rynku. La Holistic Difference pomaga dotrzeć do percepcji określonych odbiorców coraz bardziej przytłaczanych rosnącym szumem informacyjnym. Jest to m.in. odejście od idei zintegrowanej komunikacji marketingowej, która w świecie ciągłych zmian i potrzeb konsumenckich jest zbyt sztywnym rozwiązaniem. Zakłada m.in. większą elastyczność w doborze środków reklamowych wobec różnych grup odbiorców, intensywniejsze uwzględnianie kontekstu, w jakim występuje przedmiot reklamy, skupienie się na specyfice konsumenta (target group).
Publicis Sp. z o.o. jest jedną z największych i najstarszych agencji reklamowych w Polsce. Prowadzi kampanie reklamowe w naszym kraju od 1991 roku. Należy do największej w Europie i czwartej pod względem wielkości na świecie grupy komunikacji marketingowej Publicis Groupe, w skład której wchodzą m.in. takie agencje sieciowe jak Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett (także oddziały polskie) oraz domy mediowe Zenith Optimedia Group i Starcom MediaVest Group. Poza Ferrero agencja Publicis obsługuje w Polsce takich klientów, jak: Renault, Pekao SA, Hewlett-Packard, L'Oreal, Whirlpool, Coca-Cola Services, PKN Orlen, czy Generali.
Dołącz do dyskusji: Tic Tac pod opieką Publicis