SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„The Times” i „The Sunday Times” z opłatami w internecie

Internetowe wydania „The Times” i „The Sunday Times” są dostępne już wyłącznie odpłatnie. Kierujący tymi tytułami koncern News International zapowiadał to od pół roku.

Teksty z internetowych witryn angielskiego dziennika „The Times” i tygodnika „The Sunday Times” można obecnie czytać, jeśli wykupi się do nich dostęp. Abonament na dzień kosztuje 1 funt, a na tydzień – 2 funty, natomiast nowozarejestrowani internauci za pierwszy miesiąc zapłacą 1 funt. Formularz umożliwiający uiszczenie opłaty pojawia się po kliknięciu na dowolny artykuł w obu serwisach.

Kierownictwo „The Times” i „The Sunday Times” zapowiadało wprowadzenie opłat za dostęp do tekstów na swoich stronach już pod koniec ubiegłego roku (więcej), a oficjalnie potwierdziło to pod koniec marca (więcej). Przypomnijmy, że oba tytuły należą do koncernu News International, którego właściciel Rupert Murdoch od dłuższego czasu opowiada się za ograniczeniem darmowego dostępu do artykułów prasowych w internecie. Jesienią ubiegłego roku Murdoch zagroził nawet, że treści ze wszystkich serwisów internetowych należących do News International zostaną wycofane z indeksów wyszukiwarki Google (więcej).

Przez ostatni miesiąc teksty na stronach „The Times” i „The Sunday Times” można było czytać jeszcze za darmo, ale tylko po wcześniejszym zarejestrowaniu się. Mierząca ruch internetowy w Wielkiej Brytanii firma Hitwise ocenia, że liczba odsłon witryny „The Times” zmniejszyła się w tym czasie o 60 proc. Natomiast w ubiegłym tygodniu tylko 18 proc. internautów odwiedzających ten serwis decydowało się na założenie darmowego konta. Prawie 4 proc. przechodziło od razu na stronę dziennika „Telegrach”, a po ok. 2 proc. – na witryny „Guardiana” lub „Daily Mail”.

Przedstawiciele News International uważają, że spadek ruchu na stronach „The Times” i „The Sunday Times” oraz wynikające z niego mniejsze wpływy reklamowe zostaną zrównoważone dzięki środkom pozyskanym z abonamentów. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z początkowej reakcji naszych czytelników na opłaty – opisuje Rebekah Brooks, prezes koncernu. – Mamy silne przekonanie, że nasze strony oferują wartościowe treści będziemy dalej skupiać się na ich rozwoju – dodaje.

Do tej pory jedyną płatną witryną News International był serwis „Wall Street Journal”. W przyszłym roku firma chce wprowadzić opłaty na stronie „The New York Times”. Śladem News International idą niektóre polskie gazety – pod koniec kwietnia dostępne za darmo przestały być w serwisie internetowym „Rzeczpospolitej” teksty z jej weekendowego dodatku „Plus-Minus” (więcej).

Dołącz do dyskusji: „The Times” i „The Sunday Times” z opłatami w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl