"The New York Times" w kampanii "The Truth Has a Voice" porusza problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie
"The New York Times" w kampanii reklamowej "The Truth Has a Voice" porusza problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie. Działania przygotowała agencja Droga5.
Prosty w warstwie wizualnej spot składa się z urywków postulatów, haseł i nagłówków prasowych dotyczących problemu nierówności płac między zawodowymi sportsmenami i sportsmenkami. Na czarnym tle czytamy kolejno "Women Revolt", "Told", "Boygott", "Protests" czy "Denied". Podkład audio to fragment meczu kobiecego tenisa - słychać wyraźnie, jak zawodniczki dają z siebie wszystko na korcie.
Spot wieńczy plansza z nagłówkiem reportażu z "NYT" autorstwa Mayi Salem "Długa walka o równe płace w sporcie". Tekst ukazał się 11 marca tego roku.
Film można oglądać na YouTube. Trafił do emisji w amerykańskich stacjach telewizyjnych w czasie półfirnałów wielkoszlemowego turnieju tenisowego US Open.
Kampania "The Truth Has a Voice" została zainicjowana przez "NYT" w ubiegłym roku, po ukazaniu się na łamach gazety tekstu ujawniającego skandal obyczajowy producenta filmowego Harvey'ego Weinsteina. W kolejnych odsłonach poruszano m.in. problemy związane z walką o prawa kobiet na całym świecie.
Dołącz do dyskusji: "The New York Times" w kampanii "The Truth Has a Voice" porusza problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie
akurat na zarobki w sporcie tak jak w aktorstwie i muzyce największy wpływ ma popularność, a zdobywa się ją przy okazji osiągnięć i talentu. Jeśli odbiorców jest garstka jak przy kobiecym sporcie (mężczyźni mają to łagodnie pisząc w nosie, a kobiety jeszcze bardziej) to trudno zbudować dużą popularność, a więc i zarobki lipne...